مدیرکل زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اکوسیستم تالاب‌های همجوار مناطق خوزستان و خلیج فارس به‌دلیل انتقال آب سد گتوند در معرض تهدید قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۰۷۵۷۰

به گزارش فارس، حمید گشتاسب در همایش مدیریت و حفاظت اکوسیستم و زیست‌بوم‌ها در هتل رضوان سرعین افزود: زمانی که عملیات احداث این سد آغاز می‌شد، سازمان حفاظت محیط‌زیست بارها به مسئولان درباره آثار مخرب این سد هشدار داد؛ اما به‌دلیل بی‌توجهی‌ها و دلایل غیرمنطقی مبنی بر خارج شدن آب‌های این سد در مناطق همجوار، این سد احداث شد. در صورتی که امروز شاهد معضلات و آسیب‌های ناشی از ساخت این سد هستیم.

وی با اشاره به این که برای احداث این سد بیش از 2800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: بخشی از اکوسیستم‌های حساس و شکننده ما در مناطق کوهستانی وجود دارد که ضروری است برای حفاظت و صیانت از آنها با شاخص‌های درست و منطقی تلاش کنیم.

این مسئول، اهمیت وجود زیستگاه‌های حساس در مناطق کوهستانی را یادآور شد و بیان کرد: لازمه توسعه و پیشرفت در این حوزه شناخت وضع موجود حفاظتی از مناطق کوهستانی است که قطعا زمینه‌ای فراهم خواهد کرد تا به‌صورت علمی و روزآمد بتوانیم از مناطق کوهستانی حفاظت و صیانت کنیم.

وی برگزاری دوره‌های تخصصی را به همت دفتر زیستگاه‌های کشور بویژه تعریف ضوابط زیستگاه‌های کوهستانی یادآور شد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا در ماه‌های آینده دستورالعمل قانونمند در حفاظت از اکوسیستم کوهستانی را به استان‌ها ابلاغ کنیم تا به‌دنبال آن دوره‌های تخصصی برای فعالان این عرصه برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها