روزی که با احمد در فیسبوک آشنا شد، تصور نمی‌کرد مرد رویاهایش یک کلاهبردار است. شیادی که در لباس خواستگار قصد تصاحب پول‌هایش را دارد. احمد خیلی زود چهره واقعی‌اش را نشان داد و پس از کلاهبرداری ناپدید شد. شیما هم برای شکایت مجبور شد به پلیس فتا برود.
کد خبر: ۸۰۷۱۴۱
چگونه قربانی خواستگار قلابی شدم

چطور با احمد آشنا شدی؟

در فیسبوک با هم آشنا شدیم. او یک عکس با لباس خلبانی گذاشته و خودش را خلبان معرفی کرده بود. من عاشق شغل مهمانداری بودم و وقتی با احمد آشنا شدم خودم را در یک قدمی رسیدن به آرزوهایم می‌دیدم.

چه زمانی از تو خواستگاری کرد؟

در ابتدا به‌صورت اینترنتی با هم در ارتباط بودیم و او قول داد از طریق دوستانش مقدمات استخدام مرا فراهم کند. یک روز برای تحویل مدارک در مقابل یک شرکت هواپیمایی قرار گذاشتیم و او از شرکت خارج شد. آنجا مطمئن شدم که خلبان است. او در این قرار ادعا کرد از رفتار و قیافه من خوشش آمده و خواستگاری کرد.

این خواستگاری رسمی نشد؟

نه. هر وقت می‌گفتم همراه خانواده‌اش به خانه‌مان بیاید بهانه‌تراشی می‌کرد. یک بار می‌گفت پرواز دارد. بار دیگر ادعا می‌کرد در دوره آموزشی است و....

به چه روشی کلاهبرداری کرد؟

یک روز با من تماس گرفت و مدعی شد یک کیف‌قاپ کیفش را سرقت کرده و او برای شرکت در دوره آموزشی باید هفت میلیون تومان به حساب شرکت وارد کند. من هم برای جبران محبت‌های او طلاهایم را فروختم و این پول را واریز کردم. بعد از آن احمد به‌طور ناگهانی ناپدید شد. به شرکت هواپیمایی رفتم که در آنجا متوجه شدم او یک کلاهبردار است و با دروغ مرا فریب داده.

برای شکایت به پلیس فتا آمدم که در اینجا متوجه کلاهبرداری‌های دیگر او شدم. احمد با هویت جعلی دختران دیگری را هم فریب داده بود.

متهم این پرونده با شکایت دختران جوان دستگیر شد و تحقیقات درباره جرایم او از سوی ماموران ادامه دارد.

خواستگار کلاهبردار در بازجویی ها مدعی شد با پرسه‌زنی در شبکه‌های اجتماعی دختران دم بخت را شناسایی کرده و به بهانه‌ ازدواج یا استخدام آنها را فریب داده و پس از کلاهبرداری متواری می شد.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها