سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به خبر احتمال جاسوسی از مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵، اطمینان داد که در این گفتگوها هیچگونه شکاف و یا رخنه امنیتی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۰۷۰۳۹
واکنش آمریکا به جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای

به گزارش سی ان ان، «جف راتکه» با اشاره به گزارش‌ های منتشرشده درباره جاسوسی احتمالی اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای با ایران، گفت که مطمئن است در این مذاکرات «رخنه امنیتی» صورت نگرفته است.

وی همچنین اظهار داشت: واشنگتن از آغاز تحقیقات رسمی درباره این گزارش‌ها توسط سوئیس و اتریش آگاه است و با هر دو کشور روابط کاری نزدیکی دارد. ما در طول مذاکرات قدم‌ هایی برداشته‌ایم که اطمینان داشته باشیم جزئیات و مباحث، پشت درهای بسته باقی بمانند.

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره جاسوسی سایبری اسرائیل از محل‌ های مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵، سوئیس و اتریش که دو میزبان این مذاکرات بوده‌اند، اعلام کردند تحقیقاتی را در این خصوص انجام می‌دهند.

این وضعیت در حالی است که رژیم صهیونیستی این گزارش‌ها را تکذیب کرده است. گزارش‌ها به خصوص از جاسوسی سایبری در هتل‌هایی که مذاکرات در آنها انجام شده، حکایت دارند.

یک عضو تیم مذاکره‌کننده ایران نیز پیش از این و در واکنش به این گزارش‌ها گفته بود که «صرف نظر» از این اخبار، مذاکره‌کنندگان ایرانی «همواره احتمال بالا و ریسک استراق سمع و جاسوسی را در نظر داشته و محتاط بوده‌اند».(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها