رونمایی از ضریح نمادین امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)+عکس

مراسم رونمایی از ضریح نمادین امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در «تالار عاشورا»ی باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۰۸۲۵
رونمایی از ضریح نمادین امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)+عکس

در این مراسم که شب گذشته برگزار شد،محمدباقر قالیباف شهردار تهران،سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی،مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران،امیر سرتیپ سیدحسام هاشمی،سردار خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس،سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین،سردار محسن انصاری قائم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران و سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و نایب رئیس هیأت مدیره موزه دفاع مقدس ضریح نمادین امام حسین(ع) را که رونمایی شد، حلقه مفقوده در باغ موزه دفاع مقدس بیان کرد.

وی افزود: ضریح نمادین حضرت امام حسین(ع) که توسط هنرمندان ساخته شده، به عنوان بخشی از حلقه مفقوده باغ موزه دفاع مقدس است. رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل در دفاع مقدس به امام حسین(ع) اقتدا کردند و از ایشان الگو گرفتند و همه شهدایی که در پل شهادت این باغ موزه هستند،با عشق حضرت سیدالشهدا(ع) به میدان‌های جنگ رفتند و به شهادت رسیدند.

سردار فضلی با بیان اینکه فرزندان امام خمینی(ره) 33 سال پیش در عملیات بیت‌المقدس به پیروزی رسیدند، بیان کرد: یکدلی و وحدت نیروهای مسلح از جمله ارتش، بسیج، سپاه، کمیته‌ها، شهربانی و مهندسی رزمی جهاد سازندگی سبب شد عملیات بیت‌المقدس را که از جمله بزرگترین عملیات‌های دفاع مقدس است، اجرا کنند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با نقل خاطره‌ای از عملیات بیت‌المقدس گفت: توسل به ائمه معصومین(ع) در موفقیت و پیروزی این عملیات نقش بسزایی داشت و سبب شکست و ناامیدی بیش از پیش دشمنان شد.

سردار جواد خضرایی، مدیرعامل موزه دفاع مقدس نیز در ادامه این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت وجوهی از ضریح نمادین حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار کرد: این ضریح نماد عشق و توسل رزمندگان بسیجی در جبهه‌های جنگ به امام حسین(ع) است؛ چرا که آنها با الگو گرفتن از امام حسین(ع) و فرزندانش از عاشورا درس گرفتند و در میدان‌های جهاد علیه دشمن مجاهدانه جنگیدند.

وی افزود : امروز بازدید کنندگان موزه دفاع مقدس پس از عبور از پل شهادت که اسامی و تصاویر نورانی 189 هزار شهید دفاع مقدس بر دیواره‌های آن نقش می‌بندد به تالار عاشورا می‌رسند و نقش قیام عاشورا که یک جریان مستمر و سرمشق دائمی برای امت اسلام است را در دوران دفاع مقدس می‌بینند.

در ابتدای این مراسم شاکری نژاد قاری بین‌المللی آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت کرد و استاد علی انسانی به مدیح سرایی در وصف حضرت سیدالشهدا (ع)و حضرت ابوالفضل (ع) پرداخت. همچنین مراسم پرفیض زیارت عاشورا برگزار شد.

در پایان آیین رونمایی، از 10 نفر از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس تجلیل و قدردانی شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها