تکواندو قهرمانی جهان - روسیه؛

ایران با کسب 3 طلا قهرمان تکواندوی جهان شد

تکواندوکار وزن منهای 58 کیلوگرم ایران با غلبه بر نماینده بلژیک، مدال طلای جهان را به گنجینه افتخارات خود اضافه کرد.
کد خبر: ۷۹۷۹۰۴
کسب مدال طلای عاشورزاده در رقابت های جهانی

به گزارش ایرنا، بیست و دومین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان با حضور 875 تکواندوکار از 136 کشور در ورزشگاه تراکتور شهر چلیابیسنک روسیه درحال پیگیری است.

چهارشنبه شب، فرزان عاشورزاده که با غلبه بر حریفانی از قرقیزستان، اکوادور، تایلند، مکزیک و روسیه به دیدار پایانی راه یافته بود به مصاف نماینده بلژیک رفت.

تکواندوکار جوان ایران در رقابت با محمد کتبی از بلژیک 8 بر 3 برنده شد و نخستین مدال طلای ایران را در مسابقات جهانی روسیه را به دست آورد.

فرزان عاشورزاده در یکسال گذشته مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان، طلای بازیهای آسیایی اینچئون و 2 طلای مسابقات گرندپریکس انگلیس و مکزیک را کسب کرده بود.

با این اوصاف تکواندوکار 19 سال ایران با درخشش خود در شیاپ چانگ جهانی، تنها مدال طلای المپیک را در کارنامه خود کم دارد.

فردا پنجشنبه، مسعود حجی زواره در مرحله نیمه نهایی وزن 74 کیلوگرم به مصاف الرت گائون نایب قهرمان جهان از روسیه می رود.

همچنین در مرحله مقدماتی وزن منهای 67 کیلوگرم زنان، فاطمه روحانی در نخستین گام با تکواندوکاری از کرواسی مبارزه می کند و در ادامه با نماینده سوئد پیکار خواهد کرد.

در وزن منهای 68 کیلوگرم مردان، علیرضا نصرآزادانی کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران در بخش مردان کار خود را با حریفی از غنا آغاز خواهد کرد.

این مسابقات که از سه شنبه آغاز شده به مدت 7 روز و در 8 وزن جهانی برگزار می شود که تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها