مدیر روابط عمومی وزارت نفت خبر داد

قطع احتمالی سهمیه سوخت خودروهای شخصی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

سهمیه سوخت خودروها امسال تغییر نمی‌کند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه‌های سوخت تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد.
کد خبر: ۷۹۶۳۳۹

این درحالی است که دولت هنگام تقدیم لایحه بودجه 94 به مجلس یکی از راه‌های درنظرگرفته شده برای جبران بخشی از کسربودجه هدفمندی راکاستن از سهمیه سوخت برخی خودروها عنوان کرده بود. بر این اساس مدیریت سوخت خودروهای دیزلی که از نفت و گاز استفاده می‌کنند، در دستور کار قرار گرفت و مرحله اول آن نیز از اول خرداد اجرایی می‌شود. باطل کردن برخی کارت‌های سوخت وانت‌بارها و خودروهای فرسوده نیز اقدام دوم در این خصوص بود.

با این حال این شایعه اخیرا تقویت شده بود که دولت چون قیمت بنزین را ثابت نگه داشته، قصد دارد از سهمیه سوخت بنزین برخی خودروهای سواری بکاهد. با این حال ظاهرا دولت این ایده را به‌خاطر تبعات روانی فراوان آن در بازار کنار گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، سیدناصر سجادی در نشست خبری دیروز در جمع خبرنگاران دراین باره گفت: تا پایان امسال رقم سهمیه بنزین خودروهای سواری تغییر نخواهد کرد.

وی تاکیدکرد: ما مجری سیاست‌های دولت در زمینه قیمت و سهمیه‌بندی هستیم و فعلا هیچ برنامه‌ای برای تغییر سهمیه‌بندی سوخت خودروها تا پایان سال وجود ندارد.

وی همچنین بااشاره به برنامه ساخت پمپ بنزین‌های جدید درتهران اظهار کرد: تاکنون ٧٠ قطعه زمین کوچک با مشارکت شهرداری در حال تحصیل است که قرار است از طریق شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت و تحت برند این شرکت در تهران جایگاه‌های عرضه سوخت جدید احداث شود.

سجادی با اشاره به استقبال این شرکت از سرمایه‌گذاران در این بخش گفت: در بازدید از نمایشگاه، با شرکت‌هایی مواجه شدیم که سازنده جایگاه‌های سیار تک تلمبه هستند.

وی افزود: این جایگاه‌ها برای مواقع خاص در زمان اوج سفرهای مردمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما ساخت جایگاه‌های ثابت تک تلمبه مدنظر این شرکت است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از رشد بیش از ٢٥ درصدی بانکرینگ(سوخت‌رسانی به کشتی‌ها) در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم بانک رینگ را امسال نیز افزایش دهیم.وی با بیان این‌که به همین منظور برای بخش خصوصی تخفیف‌هایی را قائل شده‌ایم، گفت: بانک رینگ مجموعه‌ای از عملیات مختلف است و تا بخشی که به این شرکت و ارائه سوخت مربوط می‌شود، سعی می‌کنیم به نحو احسن آن را انجام داده و تمهیدات لازم را فراهم کنیم.

سجادی با بیان این‌که بخشی از قاچاق فرآورده‌ها از طریق مرزهای کشور انجام می‌شود، افزود: با توسعه عملیات باک پر می‌توان از این قاچاق جلوگیری کرد.

قیمت سی ان جی هم ثابت می‌ماند

از سوی دیگر، معاون وزیر نفت در امور پالایش گفت: اگر در آینده برای افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی برنامه‌ریزی شود، احتمالا قیمت سی‌ان‌جی ثابت خواهد ماند.

به گزارش شانا، عباس کاظمی در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به فعالیت کمیته‌ای که در زمینه بررسی راهکارهای افزایش مصرف سی ان جی تشکیل شده است، افزود: احتمال ثابت ماندن قیمت سی ان جی درجهت ترغیب مردم برای استفاده بیشتر از این فرآورده وجود دارد.وی اظهارکرد: البته پارسال هم نوعی تعدیل قیمت در این محصول ایجاد شد و قیمت هر متر مکعب سی ان جی از ٤٦٠ به ٤٠٠ تومان کاهش یافت.کاظمی با اشاره به تولید خودرو‌های پایه سی ان جی در کشور گفت: با توجه به تولید چنین خودروهایی در کشور، امکان افزایش مصرف سی ان جی در آینده وجود دارد.

وی با بیان این که هزینه تحقیقات ساخت این خودروها از سوی وزارت نفت و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور پرداخت شده است، ادامه داد: خوشبختانه وزارت نفت همکاری خوبی برای ساخت خودروها و توسعه آن در کشور داشته است.به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، استفاده از سوخت سی ان جی علاوه بر مزیت‌های زیست‌محیطی، صرفه اقتصادی نیز همراه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها