در سمینار چشم پزشکی فارابی معرفی می‌شود

تزریق دارو به داخل چشم به کمک ربات‌های ساخت متخصصان کشور

بیست و یکمین سمینار سالانه چشم پزشکی فارابی

متقاضیان جراحی چشم در اروپا، ماه ها منتظر می مانند

رییس بیمارستان فارابی گفت: کشورهای پیشرفته اروپایی مانند انگلستان به دلیل نبود امکانات درمانی در مراکز دولتی بیماران برای اعمال جراحی چشم در لیست های انتظار 6 ماه تا یکسال قرار می گیرند.
کد خبر: ۷۹۵۲۷۱
متقاضیان جراحی چشم در اروپا، ماه ها منتظر می مانند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دبیرخانه سمینار سالانه چشم پزشکی فارابی ، بیست و یکمین سمینار سالانه چشم پزشکی فارابی امروز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه با حضور جمعی از متخصصان و صاحبنظران چشم پزشکی کشور در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

رییس بیمارستان فارابی در حاشیه این سمینار گفت: هم اینک اعمال جراحی چشم در کشور به روز انجام می شود و هیچ بیماری برای این قبیل جراحی ها، حتی برای پیوند قرنیه در لیست انتظار مراکز دولتی قرار ندارد.

دکتر محمود جباروند افزود: به دلیل وجود پزشکان متبحر و نیز تجهیزات و امکانات مناسب درمانی، نه تنها کلیه اعمال جراحی چشم، شامل اعمال جراحی لیزر، آب مروارید، آب سیاه و حتی اعمال جراحی پیچیده چشم پزشکی در داخل کشور انجام می شود که این گونه اعمال جراحی در کشور به روز نیز انجام می شود.

وی اظهار داشت: هم اینک در بیمارستان فارابی تهران روزانه حدود 400 عمل جراحی چشم انجام می شود که بیشترین اعمال جراحی، مربوط به آب مروارید، اصلاح عیوب انکساری، بیماری های ناشی از مشکلات شبکیه مانند بیماران رتینوپاتی دیابتی، کودکان مبتلا به ROP (رتینوپاتی ناشی از تولد زودرس نوزادان)، تومورهای چشمی، بیماری آب سیاه (گلوکوم)، بیماری ناشی از مشکلات مجاری اشکی، انحراف چشم (استرابیسم)، جراحی های پلاستیک و اورژانس های چشم پزشکی است.

وی با ابراز خرسندی از جایگاه مناسب چشم پزشکی ایران در عرصه بین الملل به دلیل فعالیت استادان به نام چشم پزشکی در تمام رشته های فوق تخصصی، وجود بیمارستان های مجهز در بخش های دولتی و غیر دولتی و رقابت سالم میان این مجموعه ها، افزود: دانش چشم پزشکی ایران نه تنها در منطقه که در اروپا و آمریکا نیز از موقعیت خوبی برخوردار است.

رییس کمیته برگزاری بیست و یکمین سمینار سالانه چشم پزشکی فارابی گفت: ایران نه تنها در زمینه جراحی های چشم پزشکی در زمره بهترین کشورهای دنیا قرار دارد که در زمینه آموزش و پژوهش نیز از جایگاهی عظیم برخوردار است تا جایی که چشم پزشکان ما در امتحانات بین المللی ICO که همه ساله به صورت جهانی برگزار می شود، رتبه ممتاز را کسب می کنند.

وی با اشاره به برپایی بیست و یکمین سمینار سالانه چشم پزشکی فارابی، افزود: برگزاری چنین سمینارهایی که خوشبختانه مورد استقبال جامعه چشم پزشکی کشور نیز قرار گرفته تا جایی که چشم پزشکان از اقصی نقاط کشور در آن مشارکت فعال دارند، نشان از توجه متخصصان این رشته به بحث آموزشی و پژوهشی با هدف ارتقای هرچه بیشتر رشته چشم پزشکی در کشور است.

به گفته دکتر جباروند، توان چشم پزشکان و بالا بودن کیفیت درمان، سبب شده که با وجود فشارها و تحریم های موجود، سالانه تعداد زیادی از بیماران از خارج کشور برای درمان های جراحی چشم پزشکی به ایران سفر کنند.

بیست و یکمین سمینار سالانه چشم پزشکی فارابی که از روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد تا روز جمعه 18 اردیبهشت ماه به کار خود ادامه می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها