جنایتکارانی که فراموش شدند

۱۵ هزار بمب در ۱۸ دقیقه + عکس

15 فروردین 1321(چهارم اپریل 1942) هزاران زن لهستانی پس از تصرف کشورشان به شوروی منتقل و سپس به عنوان آواره به ایران فرستاده شدند.این آوارگان در «دوشان تپه» و چند نقطه دیگر در خارج از شهر تهران اسکان داده شدند.
کد خبر: ۷۹۴۳۵۳
ورود اولین کاروان لهستانی ها به ایران +عکس

15 فروردین 1321(چهارم اپریل 1942) هزاران زن لهستانی پس از تصرف کشورشان به شوروی منتقل و سپس به عنوان آواره به ایران فرستاده شدند.

این آوارگان در «دوشان تپه» و چند نقطه دیگر در خارج از شهر تهران اسکان داده شدند.این زنان سالها و برخی از آنان برای همیشه در ایران ماندند. از همین زمان کارکردن زنان در رستوران ها و بارهای ایران امری عادی شد زیرا بیشتر آنان به این کار روی آورده بودند.

آلمان در سپتامبر 1939 به لهستان لشکر کشیده بود تا آن قسمت از خاک آلمان را که قبلا «پروس» خوانده می شد و پس از جنگ جهانی اول به آن کشور ضمیمه شده بود پس بگیرد.دو هفته بعد مسکو نیز که با آلمان سازشنامه و معاهده داشت بخش دیگری از لهستان را متصرف شد و از آن زمان تا 1941 شماری زیاد از لهستانی های ساکن منطقه اشغالی خودرا به مناطق داخلی شوروی انتقال داد که بعدا بخشی از آنان به ایران که زیر اشغال نظامی متفقین بود فرستاده شدند.از اواخر سده هجدم، این دومین بار بود که لهستان میان دولت های برلین و مسکو تقسیم شده بود.

منبع: سایت جوان و تاریخ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها