نوزادی در 23 آوریل جاری (3 اردیبهشت) در شهر الباب در 35 کیلومتری شهر حلب واقع در شمال سوریه متولد شد، گروه تروریستی داعش برای این نوزاد یک کارت شناسایی با نام خودش و کنیه والدینش (به جای نام واقعی آنها) صادر کرد؛ سپس در حالی که کلت و نارنجکی در کنار سر این نوزاد قرار دارد، از او عکس گرفتند.
کد خبر: ۷۹۲۷۰۷
هدیه عجیب داعش برای تولد نوزاد+عکس

این عکس را روز گذشته شخصی به نام الرقوی یا ابوورد الرقوی در تویتر منتشر کرد. ابو ورد با پایگاه ضد داعشی های شمال سوریه تحت نام "رقه در سکوت ذبح می شود" فعالیت می کند. وی به همراه این عکس یادداشتی بدین مضمون گذاشته است: "این کودک نه فقط خطری برای ماست، بلکه برای تو هم خطر دارد"؛ تعبیری که به امکان تبدیل این کودک به یک تروریست در آینده اشاره دارد.

علاوه بر کودکانی که در مناطق تحت سیطره داعش زاده می شوند، کودکان آواره سوری نیز در رنج و سختی بسر می برند. روز گذشته رسانه های اردنی به نقل از منابع رسمی دولتی تاکید کردند که تعداد نوزادان اردوگاه الزعتری از زمان افتتاح آن تاکنون به 300 کودک رسیده است.

ابوبکر بغدادی فلج شد

"ابراهیم ثمری" معروف به "ابوبکر بغدادی،" سرکرده گروه تروریستی داعش که در حمله ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا زخمی شده بود اکنون به دلیل آسیب نخاعی قادر به حرکت نیست.

وبسایت "بیزنس اینسایدر" به خبرنگار روزنامه گاردین اعلام کرد: "بغدادی هنوز زنده است؛ اما به دلیل حمله هوایی ماه مارس (یک ماه گذشته) دچار آسیب نخاعی شده و قادر به حرکت نیست. وی اکنون تحت درمان پزشکان موصل است."

در گزارش دیگری که در روزنامه گاردین منتشر شده آمده است بغدادی در شهر "البعاج" عراق پنهان شده است. این سرکرده داعش در یک حمله ائتلاف ضد داعش در ماه مارس به شدت مجروح شده است. وی با وجود جدی بودن جراحات، به تدریج رو به بهبود است.

عمره همچنان در تعلیق

سخنگوی وزارت ارشاد در باره وضعیت تعلیق عمره و مجازات دو مامور خاطی عربستان گفت : تا زمان مجازات دو مامور خاطی سعودی و عذرخواهی رسمی ، سفر عمره همچنان تعلیق خواهد بود .

حسین نوش آبادی در نشست خبری با رسانه ها، با بیان اینکه از لغو عمره به عنوان سیاستی دایمی استقبال نمی کنیم ، افزود: وظیفه دولت سعودی که خود را خادم الحرمین می داند تامین امنیت داخلی و حفظ احترام و کرامت انسانی زایرین به ویژه ایرانیان است .

سخنگوی وزارت ارشاد در بخش دیگری با بیان این که هیچ مقامی حق سلب آزادی های مشروع شهروندان را با عنوان حفظ استقلال ندارد گفت: هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و تمامیت ارضی کشور کمترین خدشه ای وارد کند.

تحلیل فرانس پرس از هشدار سپاه به آل سعود

خبرگزاری فرانس پرس با تحلیل هشدار فرمانده کل سپاه به رژیم آل سعود نوشت:فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه عربستان را به خیانت متهم کرد و گفت حملات هوایی عربستان به یمن این کشور را در اردوی اسرائیل که دشمن اصلی ایران است قرار داده است.

اظهارات سرلشکر محمد علی جعفری پس از انتقادات شدید آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران و سایر مقامات بلندپایه این کشور از عربستان عنوان شده و نشانه دیگری از روابط رو به وخامت تهران و ریاض است.

عربستان و ایران به عنوان قدرت های پیشرو در خاورمیانه رقابتی فزاینده برای برتری در این منطقه که دچار جنگ و آشفتگی سیاسی است دارند.

جعفری از مقامات ایران خواست ضمن کنار گذاشتن ملاحظات پیشین به حملات عربستان به یمن واکنش نشان دهند و با صراحت در مورد آن موضع گیری کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از وی اعلام کرد: «عربستان خائن امروز پای خود را جای پای اسرائیل و صهیونیست ها می گذارد. در گذشته وضع به این شکل نبود و امروز دشمنان جمهوری اسلامی مشخص تر شده اند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها