چامسکی: ۸۰ درصد مردم دنیا برنامه هسته‌ای ایران را تائید کرده‌اند

نوآم چامسکی نظریه‌پرداز آمریکایی و استاد دانشگاه ام.آی.تی معتقد است که حداقل ۸۰ درصد مردم دنیا برنامه هسته‌ای ایران را مورد تائید قرار داده‌اند.
کد خبر: ۷۹۲۱۱۰

به گزارش مهر، چامسکی با بیان این‌که دکترین استراتژیک ایران دفاعی است، گفت: هزینه‌های نظامی ایران حتی در مقایسه با استانداردهای منطقه بسیار پایین است، چه رسد که این هزینه‌ها را با ایالات متحده آمریکا مقایسه کنیم.

وی گفت: دکترین استراتژیک ایران طوری طراحی شده که حملات دراز مدت را دفع کند و اینجاست که دیپلماسی آغاز می‌شود. ایالات متحده و اسرائیل، دو دولت سرکش، نمی‌خواهند یک عامل بازدارنده را تحمل کنند. هیچ تحلیلگر استراتژیک که مغزش کار کند فکر نمی‌کند که ایران هرگز بخواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند. چامسکی معتقد است اگر جامعه بین‌المللی را مردم جهان تعریف کنیم و نه تعریفی که ایالات متحده آمریکا از جامعه بین‌المللی (آمریکا و متحدانش) می‌دهد در این صورت اکثریت جامعه بین‌المللی برنامه هسته‌ای ایران را مورد تائید قرار می‌دهند. وی گفت: در واقع در این باره باید توجه داشت ایالات متحده خود نوعی دیگر از جامعه بین‌المللی را تعریف می‌کند. در واقع این کشور هر کسی که همراه او باشد جامعه بین‌المللی موردنظر خود تعریف می‌کند. در این تعریف ایالات متحده آمریکا و همفکران او جامعه بین‌المللی تعریف می‌شوند و دیگران خارج از این جامعه قرار دارند.

چامسکی تاکید کرد: اگر مردم عضو جامعه بین‌المللی هستند، در این صورت این جامعه قویا برنامه هسته‌ای ایران و صلح‌آمیز بودن آن را تائید کرده‌اند. گروه ۷۷ و چین و جنبش عدم تعهد از برنامه هسته‌ای ایران دفاع کرده‌اند. اگر همین میزان را فقط در نظر بگیریم مشاهده خواهیم کرد که حدود ۸۰ درصد مردم جهان برنامه هسته‌ای ایران را
مورد تائید قرار داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها