کاهش قیمت خودرو با گذر زمان و استفاده از آن یک مسئله کاملاً طبیعی است، اما بعضی از ماشین‌ها با کاهش قیمت کمتری روبرو می‌شوند.
کد خبر: ۷۹۱۹۴۹
10 خودروی دست‌ دوم با کمترین افت قیمت + عکس

طبق بررسی سایت «iSeeCars.com» به‌طور متوسط یک خودرو 12 درصد از قیمت خریدش را بعد از یک سال از دست می‌دهد اما بعضی از خودروها کاهش قیمتی زیر 10 درصد دارند.

در ادامه لیستی از خودروهایی که در طول یک سال کاهش قیمت کمتری دارند را معرفی می‌کنیم.

نکته جالب توجه اینجاست که قیمت خودروی شماره یک این لیست در طول یک سال افزایش می‌یابد!

10. هوندا CR-V (منفی 9 درصد)

اولین خودرویی که از این لیست معرفی می‌کنیم «کراس اور» محبوب هونداست که در سال 2015 با آپدیتی خفیف و با سیستم انتقال قدرت و طراحی داخلی جدیدی رونمایی شد.

این خودرو با کاهش قیمتی 9 درصدی در سال اول در رتبه دهم قرار می‌گیرد. با 24200 دلار می‌توانید صاحب مدل پایه آن شوید که با این قیمت رقیبی مثل سوبارو فارستر را پیش روی خود می‌بیند.

9. تویوتا FJ کروزر (منفی 8.7 درصد)

ماشین‌های دست‌دوم تویوتا معمولاً در فروش مجدد قیمت خود را حفظ می‌کنند و FJ کروزر این روند را ادامه داده و با 8.7 درصد کاهش قیمت در رده نهم قرار گرفته است.

وجود طرفداران متعصب این خودرو باعث شده که تقاضای بالایی برای خرید آن وجود داشته باشد اما متأسفانه از سال 2015 این خودرو دیگر تولید نخواهد شد.

8. نیسان ورسا (منفی 8.7 درصد)

نیسان ورسا سدان هم مثل FJ کروزر در رده نهم قرار می‌گیرد که فروش مجدد این سدان کوچک 13 هزار دلاری که آپشن های لوکس زیادی هم ندارد تنها با افت 8.7 درصدی مواجه می‌شود.

7. سایون xB (منفی 8.2 درصد)

سایون xB که افت قیمت 8.2 درصدی در سال اول را دارد دلیل محکم دیگری برای خرید، پیش روی مشتریان می‌گذارد.


این خودروی کامپکت موتوری چهار سیلندر و 2.4 لیتری دارد که با مصرف سوخت 11.8 لیتر در حالت ترکیبی 158 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و با قیمتی کمتر از 20 هزار دلار می‌توان نمونه دست‌دوم آن را با یک سال کارکرد تهیه کرد.

6. مرسدس بنز کلاس G (منفی 8 درصد)

مرسدس بنز کلاس G با قد و قواره ای بزرگ با 12 ماه کارکرد تنها 8 درصد افت قیمت داشته است.

این خودرو با موتور هشت سیلندر پرقدرت 5.5 لیتری‌اش 382 اسب بخار نیرو و 530 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که با توجه به قیمت اولیه 116 هزار دلاری آن، هرچند افتی 8 درصدی دارد اما 9 هزار دلار افت قیمت مقدار قابل‌توجهی است.

5. نیسان فرانتیر (منفی 7.9 درصد)

اولین پیکاپ تنومند در این لیست در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد که حضور نیسان فرانتیر در این رتبه با 7.9 درصد افت قیمت کمی جای تعجب داشت.

فرانتیر با موتورهای چهار و شش سیلندر زیر کاپوت خود با قیمت اولیه 18875 دلار به فروش می‌رسد.

4. جیپ رنگلر (منفی 7.1 درصد)

جیپ رنگلر تنها با 7.1 درصد افت قیمت بعد آر یک سال کارکرد همچنان جزو بهترین خودروها برای فروش مجدد است که در دو مدل دو درب و چهار درب ارائه می‌شود.

رنگلر که با طراحی نمادین چیپ همراه است به‌صورت استاندارد با موتور شش سیلندر 3.6 لیتری قدرتی 285 اسب بخاری تولید می‌کند.

3. تویوتا تاکوما (منفی 6.9 درصد)

تویوتا خودروی تاکومای خود را نیز در این لیست می‌بیند. این پیکاپ کامپکت موتوری چهار یا شش سیلندر دارد و با یک سال کارکرد با افت قیمتی 6.9 درصدی 21850 دلار فروخته می‌شود.

2. سوبارو ایمپرزا (منفی 3 درصد)

ایمپرزا یک قدم از تمام رقیبانش جلوتر است و تنها خودروی کامپکتی است که در حالت استاندارد از سیستم انتقال AWD استفاده می‌کند.

این خودرو بعد از یک سال افت قیمت کمی خواهد داشت و صاحبان این ماشین می‌توانند انتظار داشته باشند که تنها 3 درصد پایین‌تر از قیمت خرید اولیه خودرو، بعد از یک سال دوباره آن را بفروشند.

ایمپرزا 2015 دارای تکنولوژی ایمنی EyeSight است که ویژگی‌های جالبی مثل هشدار خروج از لاین و کروز کنترل تطبیقی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

1. لندروور-رنج‌روور (مثبت 3.3 درصد)

معمولاً خودروهای لوکس قیمت خود را به سرعت از دست می‌دهند اما رنج‌روور جدید این طور نیست و در کمال تعجب مدل یک سال کارکردهٔ آن با افزایش 3.3 درصدی قیمت مواجه شده است.

واقعاً چه کسی می‌توانست حدس بزند که چنین خودروی لوکسی در صدر این لیست قرار می‌گیرد؟ رنج‌روور با دو موتور شش سیلندر با 340 اسب بخار نیرو و 8 سیلندر با 510 اسب بخار نیرو ارائه می‌شود که دو سوپرشارژر موتورهای این خودرو را تقویت می‌کنند و فارغ از انتخاب هرکدام، خودرویی لوکس در اختیار شما قرار داده می‌شود.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها