نمایندگان مجلس کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تصویب رساندند.
کد خبر: ۷۹۰۵۴۵
کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، در نهایت کلیات این طرح را با 149 رای موافق، 69 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رساند.

پس از تصویب کلیات این طرح، علی لاریجانی رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان طی سخنانی اظهار داشت: معاونت قوانین مجلس یکسری اشکالات را برای این طرح ارائه داده است که این اشکالات وارد است و ابهاماتی هم در آن وجود دارد که اگر در حال حاضر در صحن مطرح شود، ابهامات بیشتری به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس موافق باشند، این طرح را به کمیسیون شوراها ارجاع می‌دهیم تا آن را اصلاح کنند و مشکلات آن برطرف شود و ظرف 2 هفته نیز به مجلس بازگرداند تا در مجلس هم سریعا بررسی شود.

وکلای ملت در ادامه با 144 رای موافق، 73 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با ارجاع جزئیات این طرح به کمیسیون شوراهای مجلس برای بررسی بیشتر موافقت کردند.

رئیس مجلس نیز پس از تصویب این پیشنهاد گفت: کمیسیون شوراها در این مدت اظهارات نمایندگان را استماع کند و نظرات دولت و برخی نکاتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده است، بگیرد تا ایرادات این طرح برطرف شود.

یک فوریت طرح استانی شدن انتخابات پیش از تعطیلات عید نوروز در مجلس به تصویب رسید و روز گذشته نیز تقاضای تغییر دستور کار صحن علنی و بررسی با اولویت طرح مذکور مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها