یک زن اهل سنت جان پنج تن از شیعیان نیروی هوایی عراق از جنایت پایگاه نظامی «اسپایکر» واقع در استان صلاح الدین این کشور، نجات داد.
کد خبر: ۷۸۷۸۸۲
زن عراقی جان ۵ سرباز را نجات داد + عکس

مصطفی مسعود، خبرنگار شبکه تلویزیونی «اهل بیت اسکای» با انتشار عکسی از این زن عراقی نوشت: «زن سنی جان پنج تن از شیعیان را از جنایت پایگاه اسپایکر نجات داد و تا آزادسازی تکریت، از آنها نگهداری کرد.»

در ژانویه سال گذشته میلادی، ۱۷۰۰ عضو نیروی هوایی عراق توسط تکفیری‌های داعش در کمپ اسپایکر در نزدیکی شهر تکریت در استان صلاح الدین کشته و در گورهای دسته‌جمعی دفن شدند.

اکثر این کشته‌ها نیز شیعه بوده و قتل‌عام آنها به عنوان یکی از فجیع‌ترین اعمال داعش شناخته شده است. در این میان پنج شیعه توسط یک مادر مهربان عراقی نجات داده شده‌اند. این سربازان ۵ ماه مهمان این زن عراقی بودند.

وجود گورهای دسته‌جمعی بر یافته‌های سازمان حقوق بشر از طریق تحلیل عکس‌های منتشر شده توسط داعش و تصاویر ماهواره‌ای صحه می‌گذارد.

پیش از این هم یکی از افراد از قتل عام داعش جان ‌به‌ در برده بود. او درباره این جنایت گفته که تمام بدن او با خون همرزم‌هایش پوشیده شده بود.

این فرد در طول اعدام، خود را به مردن زده و به این ترتیب از دست داعش فرار کرده بود. داعش در یکی از شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده بود که ۱۷۰۰ زندانی جنگی را اعدام کرده است.

ژوئن سال گذشته میلادی نیز در حدود ۶۰ تصویر توسط داعش منتشر شد که در آن افرادی روی زمین دراز کشیده‌اند و سربازان داعش در حال کشتن آن‌ها به ضرب گلوله هستند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
۰
۰
خدالعنت كند آن داعشیهای دیو صفت را
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها