آیت‌الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در حکمی آیت‌الله سید محمود هاشمی‌ شاهرودی، نایب رئیس اول این مجلس را به عنوان رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان منصوب کرد.
کد خبر: ۷۸۷۷۳۰
شاهرودی، رئیس دبیرخانه خبرگان شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، همچنین با حکم آیت‌الله شاهرودی، سید ابراهیم رئیسی کارپرداز هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به عنوان معاون مالی و اداری و رئیس دفتر دبیرخانه در تهران و حسن سامعی هم به عنوان رئیس دفتر رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان منصوب شدند.

واکنش فرمانده سپاه به خشک‌ مقدس خواندن دلسوزان

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به برخی سخنان مطرح شده در همایش بانوی انقلاب درباره دلواپسان، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران به تسنیم گفت: خشک‌ مقدس خواندن دلسوزان انقلاب ناشی از یک بغض خطرناک نسبت به جریان ارزشی است.

وی افزود: وقتی نظام اسلامی می‌خواهد عدالت را جاری کند و دانه‌درشت‌ها را در محکمه افکار و وجدان عمومی محاکمه کند، معلوم است که صدای وااسلاما، دادخواهی و تظلم از کسانی که در معرض محاکمه هستند و وابستگان آنها بلند می‌شود. اینها می‌خواهند جای ظلم و عدل را عوض کنند!

موضع جامعتین نسبت به مذاکرات

جامعه روحانیت مبارز در اولین بیانیه خود در سال جاری به تحلیل خود از مذاکرات هسته‌ای و اوضاع بین‌المللی و منطقه‌ای پرداخت و به تیم مذاکره‌کننده یادآور شد، طرف مقابل لجوج و بدعهد است.

به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است که پایبندی به قواعد پذیرفته شده جهانی وظیفه سیاسی و میهنی ماست.

همزمان، سید محمد غروی، عضو هیات‌رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با آنا، ضمن تشریح جلسه جمعه گذشته جامعه مدرسین با رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: جامعه مدرسین نسبت به مذاکرات همان مواضع رهبری را دارد، البته نگاه منفی نسبت به مذاکرات نیست.

او همچنین درباره جلسه مشترک آیات محمد یزدی، محمدعلی موحدی‌کرمانی و محمدتقی مصباح‌یزدی گفت: بزرگواران از علما هستند و برای مقاصد مختلف ممکن است با هم دیدارهایی داشته باشند، اما این دیدار آیت‌الله یزدی به نمایندگی از جامعه مدرسین صورت نگرفته است و ایشان به لحاظ شخصیت حقیقی خودشان در این جلسه حضور داشتند.

ارزیابی آشنا از نشست دولت و مجلس

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور درباره نشست یکشنبه‌شب دولت و مجلس به ایرنا گفت: پنجمین جلسه دولت تدبیر و امید و مجلس یکی از بهترین جلسات مشترک بین دو قوه بود. وی افزود: در مجموع سخنرانی رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و نمایندگان در جلسه دیروز یک نکته کاملا روشن وجود داشت و آن این‌که مساله اصلی کشور اولویت‌بندی مسائل است.

واکنش‌ها به سفر خبرنگار صهیونیستی

به دنبال انتشار خبر حضور 14 روزه اورلی آزرلایی از خبرنگاران روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در تهران و حتی سفر وی به شهرهای مختلف ایران، کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی دلایل این سفر را در دستور کار قرار داده و محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات خواسته به‌طور دقیق موضوع را پیگیری و صحت و سقم این موضوع را بررسی کنند.

همزمان، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگاران گفت: خبرنگار صهیونیستی با دغلکاری و با مجوز توریست به ایران آمده و در چند شهر مختلف هم با پاسپورت جعلی حضور داشته و کسی در جریان این موضوع قرار نگرفته بود.

رایزنی‌ها برای افزایش حضور زنان در مجلس

شهین‌دخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به این‌که رایزنی‌های لازم برای افزایش حضور زنان در مجلس انجام شده، گفت: تلاش می‌کنیم تا تدابیر لازم برای افزایش حضور زنان در مجلس در سیاست‌های کلی انتخابات گنجانده شده و پیش از انتخابات امسال ابلاغ شود.

ایران حق دارد مشکوک باشد

روزنامه سان‌دیلی مالزی در تحلیلی در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای نوشته لغو تحریم‌ها ایران را تقویت می‌کند و آمریکا را در تحقق سیاست‌های خود در خاورمیانه ناکام می‌گذارد.

به گزارش ایرنا و به نقل از سرمقاله‌نویس این روزنامه «توافق انجام شده است. اگر چه اسرائیل و هم‌پیمانانش، کنگره آمریکا را خریده‌اند و می‌توانند در نتیجه نهایی مذاکرات هسته‌ای تاثیرگذار باشند و هنوز چالش‌های زیادی برای توافق وجود دارد و ایران حق دارد نسبت به سیاست‌های غرب مشکوک باشد».

هیأت پارلمانی ایران در کویت

هیأت پارلمانی ایران به ریاست احمد آریایی‌نژاد، نماینده ملایر در مجلس دیروز عازم کویت شد.

به‌گزارش خبرگزاری خانه ملت، دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی، وزیر خارجه و تنی چند از مقامات بلندپایه سیاسی و پارلمانی کویت و بررسی راه‌های گسترش مناسبات دوستانه فی‌مابین دو کشور و مسائل منطقه‌ای و جهانی از برنامه‌های این سفر خوانده شده است.

رونمایی از دستاوردهای جدید نیروهای مسلح

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: سامانه «نجم 801»، «فتح2» و «فتح14»، «تلاش2» و «تلاش3» همزمان با رژه روز ارتش رونمایی می‌شود.

وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران توضیح داد که سامانه «تلاش 2» و «تلاش 3» دو سامانه موشکی برد بلند است که با همکاری وزارت دفاع و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) ساخته شده است.

وی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا گفت: پاسخ ما به این‌گونه صحبت‌های بی‌پایه و اساس قاطع خواهد بود. ما هرگونه تجاوزی را با اقتدار پاسخ خواهیم داد و مقاومت ما نیاز به اثبات ندارد، زیرا در هشت سال دفاع مقدس توانمندی‌های خود را ثابت کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها