جام جم ورزشی: حتی با وجود پیشرفت ورزش بانوان در ایران هنوز دستمزدهای ورزشکاران بسیاری از رشته های ورزشی بسیار کم است.
کد خبر: ۷۸۷۳۵۹
دستمزدهای ناچیز زنان ورزشکار ایرانی

به گزارش جام جم ورزشی ، هر چند علاقه به ورزش یکی از شروط لازم برای تبدیل شدن به یک ورزشکار موفق است اما در این میان جنبه های مالی نقش غیر قابل انکاری دارند. با وجود اهمیت جنبه های مالی در ورزش این مورد بسیار مهم در بخش بانوان کمتر جدی گرفته شده است. معصومه عمرانی عضو تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران امروز در گفت و گویی از این پرده برداشته است که به عنوان یک ورزشکار ملی پوش سالیانه تنها هفت میلیون تومان درآمد دارد. حال اگر عمرانی بخواهد پینگ پنگ را کنار بگذارد و کاری با حداقل حقوق ماهیانه 600 هزار تومان پیدا کند بیشتر از آنچه که در ورزش به دست می آورد درآمد کسب می کند. اما عمرانی به عنوان نماینده پینگ پنگ تنها یک مثال است. برای اینکه از دستمزد ناچیز ورزشکاران زن ایرانی بیشتر بدانیم نگاهی به متوسط درآمد سالیانه ورزشکاران زن ایرانی می اندازیم:

فوتبال: به غیر از چند استثنا در ورزش پرطرفدار در میان بانوان باید گفت باقی بازیکنان یا اصلا درآمدی در طول سال ندارند و یا اینکه درآمد آنها از مرز هشت میلیون تومان در سال عبور نمی کند. سقف قراردادها به ندرت به مرز 10 میلیون تومان می رسد.

فوتسال : از برخی بازیکنان 12 تا 18 میلیون تومانی که بگذریم باید بگوییم که متوسط درآمد اکثر بازیکنان فوتسال بین 5 تا 8 میلیون تومان است.

تنیس: این یکی اوضاع بدتری دارد. درآمد برخی از تنیسورهای زن در طول سال به مرز هفت میلیون تومان هم نمی رسد.

والیبال: متوسط درآمد بازیکنان والیبال 10 میلیون تومان است. البته برخی از بازیکنان حدود 20 میلیون تومان کسب درآمد می کنند.

بسکتبال: بازیکنی مثل تینا ادنا عیسائیان که در طول سال 40 میلیون تومان به دست می آورد استثناست، اکثر بازیکنان حدود 20 میلیون تومان می گیرند. ناگفته نماند که بسکتبالیست ها سال هاست در میان سایر ورزشکاران زن درآمد بهتری دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها