نماینده مردم تهران در مجلس تفاسیر خوشبینانه و یا بدبینانه افراطی در رابطه با پرونده هسته‌ای را مردود دانست و اظهار داشت: این نوع نگاه مانع رسیدن به حق مسلم ملت رشید ایران می‌شود.
کد خبر: ۷۸۶۹۴۵
تفاسیر افراطی در مورد پرونده هسته‌ای مردود است

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز خود با اشاره به تبعیت از فرمایشات رهبری در رابطه با مساله هسته‌ای گفت: ندیدن منافع ملی و سیاسی کردن پرونده هسته‌ای، نگاه انتخاباتی به امر مهم فناوری و اعتقاد به اصل توافق، فراتر از درستی و محتوای توافق، خیانت غیرقابل گذشت است.

وی همچنان تفاسیر خوشبینانه و یا بدبینانه افراطی در رابطه با پرونده هسته‌ای را مردود دانست و اظهار داشت: این نوع نگاه مانع رسیدن به حق مسلم ملت رشید ایران می‌شود. ایجاد دوگانگی و تفرقه از یک سو و از سوی دیگر تخطئه منتقدین و متهم نمودن آنها یا مبهم‌گویی و کلی‌گویی پیرامون سوالات شفاف نقادان مسیر توافق، خطایی نابخشودنی است.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: دستاوردهای موجود هسته‌ای کشور و تلاش دانشمندان این مرز و بوم در رسیدن به دانش فنی و تولید مواد غنی شده در ایران موهبتی الهی و بزرگ است که باید قدر آن را دانست. بنده به عنوان یک فرد مطلع گفته‌های ریاست سازمان انرژی اتمی را مغشوش می‌دانم و معتقدم با بحث کارشناسی پیرامون این گفته‌ها ابعاد آن برای ملت باید روشن گردد.

زاکانی با بیان اینکه گره زدن همه مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌ها و عدم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای در شکستن تحریم‌ها نادرست است، تاکید کرد: باید توجه کرد همه تحریم‌ها با توافق برداشته شود و هیچ الزامی فراتر از آنچه که در NPT برای ما آمده است، نباید مورد پذیرش قرار گیرد تا مرزهای امنیتی و آینده کشور تضمین شود.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ مذاکره‌ای فراتر از موضوع هسته‌ای نباید اجازه مداخله و مذاکره داده شود و نباید به دشمن به ویژه شیطان بزرگ که جز خیانت و جنایت در حق مستضعفین و مسلمین بویژه در خصوص ملت ایران انجام نداده است، خوشبین بود. باید غرور ملی را حفظ کرد و ما تلاش می‌کنیم دستاورد این ملت را حفظ کنیم.

نماینده مردم تهران در پایان نطق خود از ریاست مجلس درخواست کرد، در خصوص توافق در رابطه با اصل 75 و 125 گروه کارشناسی تشکیل دهد و افزود: انشاءالله همه با هم کمک کنیم که با همدلی و همزبانی یک توافق خوب و مورد پسند خدای بزرگ و ملت عزیز را شاهد باشیم.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها