در صحنه‌های این فیلم بیننده شاهد مناظر زیبا و چشم‌نوازی از کوه‌های رنگی، غار کرفتو، گنبد نمکی جاشک، تپه‌های شنی ریگان و گنبد نمکی رمقان خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۶۶۹۰
طبیعت رنگارنگ کو‌ه‌ها و بیابان‌های ایران + فیلم

کشورهایی که در نیمکره شمالی زمین در عرض جغرافیایی 15تا 45 درجه واقع شده‌اند، در نوار خشک یا بیابانی کره زمین قرار دارند و در این عرض جغرافیایی «هوای پرفشار مجاور حاره ای» حاکم است. کشور ما نیز تحت تاثیر چنین آب و هوایی قرار گرفته و محیط‌های طبیعی متغیر و زیبایی را در آن بوجود آورده‌اند. تصاویری که در اینجا مشاهده می‌کنید ، شامل غار کرفتو، کوة‌های رنگی، گنبد نمکی جاشک، تپه‌های ریگان و گنبد نمکی رمقان هستند.

غار کرفتو
غار کَرَفتو غاری است که در 31 کیلومتری شمال غرب شهر دیواندره در استان کردستان قرار گرفته‌است. این غار، یک غار آهکی است که بخش‌هایی ازآن دست‌کَند است و کتیبه‌هایی از دوران پیش از تاریخ دارد.

کوه های رنگی
کوه های رنگی یا آلا داغلار در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی تبریز در مسیر اتوبان میانه – زنجان قرار دارد . تعداد زیادی از هموطنان شمال غرب ایران ( استان آذربایجان غربی و شرقی ) در تعطیلات نوروزی از این مسیر برای رفتن به سمت شمال ایران گذر می‌کنند.

گنبد نمکی جاشک
گنبد نمکی جاشک یا کوه نمک ناحیه‌ای وسیع و مرتفع از شمال غرب کوه جاشک منتهی‌الیه جنوبی رشته کوه زاگرس، حدفاصل شهرستان دیر و دشتی در استان بوشهر، یکی از بزرگ‌ترین و فعالترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه و از جاذبه‌های طبیعی استان بوشهر است که در بهمن سال ۱۳۸۶ بعنوان اثر طبیعی ملی به ثبت رسید.

گنبد نمکی رمقان
گنبد نمکی رمقان در منطقه کوهمره سرخی در کنار روستای رمقان واقع شده است و در بین اهالی محلی به تل نمکدان معروف می باشد. این پدیده زمین شناسی زیبا از نظر دارا بودن اشکال رسوبی یکی از مناطق دیدنی و تماشایی حوضه زاگرس در شیراز است.

منبع عکس‌ها: مهر، فارس و تسنیم

تدوین و جلوه‌های ویژه: جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها