وزیر آموزش و پرورش به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح 13.5 هزار میلیارد ریال برای دولت هزینه دارد.
کد خبر: ۷۸۶۶۸۴
طرح رتبه بندی معلمان 1300 میلیارد تومان هزینه دارد

علی اصغر فانی روز گذشته در جمع فرهنگیان و بازنشستگان شهرستان نطنز اظهار کرد: روزانه یک هزار میلیارد ریال در آموزش و پرورش در بعد فرهنگی هزینه می شود، اما همچنان با فضاهای نامطلوبی مواجه هستیم که توجه ویژه دولت تدبیر و امید و خیران را به این بخش می طلبد.

وی افزود: 13 میلیون دانش آموز در واحدهای آموزشی مشغول به تحصیل هستند که با احتساب اولیاء آنها حدود 39 میلیون نفر بزرگترین بخش از جامعه فرهنگی و آموزشی ما را تشکیل داده‌اند.

وی عنایت دولت تدبیر و امید را به آموزش و پرورش مشهود دانست و افزود: بودجه کشور در سال 93 نسبت به سال 92 از رشد 11 درصدی برخوردار بوده که این افزایش برای آموزش و پرورش 26 درصد بوده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این میزان بودجه برای آموزش و پرورش در سال جاری نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فانی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح 13.5 هزار میلیارد ریال برای دولت هزینه دارد.

وی به شاخص‌های رتبه بندی معلمان در این طرح پرداخت و گفت: این شاخص ها شامل روشهای تدریس، تالیف، تحقیقات و تلاش همکاران فرهنگی است.

فانی تصریح کرد: این طرح با دو هدف انگیزه و شایستگی معلمان و مهارتهای فردی آنان اجرایی می‌شود.

وی همچنین به جذب و استخدام 5000 نیروی انسانی در این وزارتخانه اشاره و تصریح کرد: اولویت استخدام با بومی پذیری و جذب فرزندان فرهنگیان می باشد که در این راستا اولویت با جذب مربیان پیش دبستانی است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها