حکم ماموران خاطی فرودگاه جَده صادر شد

4 سال حبس و ۱۰۰۰ ضربه شلاق مجازات تعرض به 2 نوجوان ایرانی

امام جمعه مشهد با اشاره به بی حرمتی به زائران ایرانی و هتک حرمت دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده این عمل را یک حرکت ضد انسانی و کاملا سیاسی دانست.
کد خبر: ۷۸۶۲۸۶
ماجرای فرودگاه جده حرکت سیاسی بود

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به بی حرمتی مامور عربستان به دو نوجوان زائر ایرانی گفت: اتفاقی که در فرودگاه جده رخ داد تنها برخورد یک مامور نابهنجار نبوده بلکه یک جریان صد درصد سیاسی است.

خطیب جمعه مشهد افزود: ماموری که در حین انجام ماموریت دست به چنین اقدام ضد انسانی بزند به طور حتم از جایی دیگر دستور داشته و این حرکت کاملا سیاسی بوده است.

وی گفت: آیا ماموران انتظامی عربستان اینقدر بی عرضه و بی کفایت هستند که هر فردی دست به چنین اقداماتی می تواند بزند؟

وی با اشاره به بحث توقف اعزام به عمره ادامه داد: اگر سیاست رابطه با عربستان سعودی را داشته باشیم باید بدانیم که با یک دولت وحشی رابطه خواهیم داشت و این فرض باید در تمام برنامه ریزی ها و مسائل مختلف مانند عمره لحاظ شود.

رهبری آرامش را به فضای کشور برگرداندند

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری درایت ایشان را در برگرداندن آرامش به فضای کشور را بی بدیل دانست و اذعان داشت: بعد از اتمام مذاکرات لوزان در درون جامعه فضایی به وجود آمده بود که عده ای انتقاد و عده ای از تیم مذاکره کننده تشکر می کردند و این دوگانگی افکار، فضای جامعه را برهم ریخته بود اما رهبری با درایت خود آرامش را به کشور برگرداند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در فرمایشات روز گذشته رهبری چندین نکته وجود داشت که ابهامات را بر طرف کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رهبری فرمودند من در جریان جزئیات مذاکرات نیستم و با این سخن ایشان دیگر فردی نمی تواند در صورت عدم توافق توپ را به زمین رهبری بیندازد.

وی افزود: رهبری فرمودند من نسبت به مذاکره کنندگان کشورمان اعتماد اما در عین حال دغدغه نیز دارم و این دلواپسی از طرف تیمی که به آن اعتماد کامل دارم نیست بلکه از طرف شیطان بزرگ است.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به شیطنت های استکبار افزود: تنها دوساعت بعد از بیانیه لوزان، وزارت خارجه آمریکا یک بیانیه از پیش ساخته شده را منتشر کرد که تمام آن دروغ بود.

سه خواسته رهبری از تیم مذاکره کننده

عضو مجلس خبرگان اذعان کرد: رهبری از تیم مذاکره کننده سه خواسته داشتند مبنی بر اینکه فناوری هسته ای در کشور را یک ضرورت دانستند و فرمودند که هیچ قراردادی نباید جلوی توسعه فناوری هسته ای را بگیرد زیرا استقلال معیشتی مردم به قضیه هسته ای مرتبط است.

آیت الله علم الهدی افزود: ایشان همچنین بازرسی از سازمان های امنیتی و دفاعی کشورمان را مردود دانستند و تاکید کردند نباید حوزه امنیتی و دفاعی کشور به روی بیگانگان باز شود.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: هرگز نباید در آینده جاسوسان آمریکا و انگلیس به بهانه بازرسی به حریم امنیتی ما وارد شوند زیرا حوزه امنیت و دفاع مشت گره کرده است که باید بر سر دشمنان فرود آید و لذا هرگز نباید اجازه داد دشمنان از داخل این مشت اطلاع یابند.

رئیس جمهور با رهبری همسو است

وی ادامه داد: خواسته سوم رهبری لغو تمام تحریم ها بلافاصله بعد از انجام توافق بود، اما آنچه دیروز ملت را خوشحال کرد یکسان بودن سخنان رئیس جمهور و بیانات رهبری بود.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: در مسئله یمن نیز موضع رئیس جمهور دقیقا همان موضع رهبری بود و لذا ولایتمدار بودن ایشان و اینکه در خط سیاسی و مدیریتی نظام همسو با رهبری هستند جای خوشحالی دارد.

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش با اشاره به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی نیز گفت: هنگامی که شهدا را یاد می کنیم، در ذهن به ادامه راه ایشان فکر می کنیم زیرا شهیدان با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و باعث سرافرازی این نظام شدند.

حضرت زهرا(س) نقطه عطف تاریخ اسلام

امام جمعه مشهد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن بیان کرد: شخصیت صدیقه اطهر(س) یک شخصیت دوبعدی است زیرا ایشان از یک‌سو دارای شخصیت استقلالی و از سوی دیگر دارای شخصیت نسبی هستند.

ایت الله علم الهدی بیان کرد: اقبال لاهوری در قصیده‌ای به بیان شخصیت والای حضرت زهرا (س) می‌پردازد و امتیاز مریم(ع) را به مادر بودن برای عیسی(ع) می‌داند و امتیاز حضرت زهرا(س) را به ‌عنوان یک شخصیت برتر از مریم در سه نسبت می‌داند.

وی افزود: این نسبت ها از جمله دختر رسول مکرم اسلام، همسر مولا علی(ع) و مادر ائمه معصومین، امام حسن و امام حسین(ع) از جمله ویژگی های برتر است.

وی با بیان اینکه دختر پیغمبر با این کیفیت یک شخصیت ارزش‌مدار است افزود: همسر مولا بودن یک شخصیت منبع وجودی مولد دو امام بزرگوار که جریان عصمت و ولایت از آن‌ها سرچشمه گرفته است دارای یک برتری است اما پیغمبر غیر از صدیقه اطهر دختران دیگر هم داشتند که آن‌ها در امتیاز و فضیلت در رتبه حضرت زهرا(س) نبودند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: صرف‌نظر از شخصیت استقلالی حضرت زهرا(س) ایشان یک شخصیت آموزشی و یک شخصیت تولید نقطه عطف در تاریخ اسلام است.( مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها