راهکارهایی برای جلوگیری از حواس‌پرتی

آخ ببخشید... چی گفتید؟ حواسم پرت بود!

تحقیقات و مستندات متعددی در آمریکا نشان می‌دهند که حواس‌ پرتی هنگام رانندگی عاملی مؤثر در بیش از 50 درصد از تصادفات رانندگی است.
کد خبر: ۷۸۶۱۱۱
احمقانه‌ترین حواس‌ پرتی‌ ها هنگام رانندگی + عکس

عوامل اصلی که آمار بالایی در تصادفات دارند معمولاً صحبت کردن و ارسال پیامک با موبایل یا کارهای ساده‌تری مثل تغییر شبکه رادیویی، بحث با بچه‌ها، همخوانی با آهنگی که پخش می‌شود یا خوردن غذا هستند.

اما بر اساس تحقیق شرکت بیمه Erie در پنسیلوانیا بعضی از رانندگان حین رانندگی درگیر برخی فعالیت‌های جدید مثل گرفتن عکس سلفی با موبایل می‌شوند. 42 درصد از رانندگان در این مطالعه بیان داشتند که حداقل یک نوع حواس‌پرتی حین رانندگی دارند که 20 درصد آنها وقتی تنها رانندگی می‌کنند، اتفاق می‌افتد.

داگ اسمیت، معاون ارشد خطوط شخصی در بیمه Erie، حواس‌ پرتی در رانندگی را این‌گونه تعریف می‌کند: «حواس‌ پرتی هر چیزی است که امنیت رانندگی را مختل می‌کند و با چشم برداشتن از جاده یا دست برداشتن از فرمان یا درگیری ذهنی حاصل می‌شود.»

از آنجا که ما انسان‌ها آسیب‌پذیر هستیم بیایید فاکتورهای خطرناک مرتبط با حواس‌پرتی هنگام رانندگی را بررسی کنیم و ببینیم کدام مورد عجیب‌تر است.

اول از همه، 15 درصد از این رانندگان حواس‌ پرتی ناشی از برخوردی عاشقانه از طریق اینترنت با تلفن همراه یا تبلت خود دارند!

آراستن و مرتب کردن حالت موی سر در حالتی مشابه است.

عوض کردن لباس حین رانندگی با 9 درصد در مکان سوم قرار دارد.

آرایش پشت فرمان با 8 درصد چهارم و از آنجایی که چهره ای زیبا بدون دندان‌های تمیز بی‌ارزش است شستشو و مسواک زدن دندان حین رانندگی با 4 درصد در رتبهٔ بعدی قرار می‌گیرد که سلفی گرفتن با تلفن همراه هم در حالتی مشابه با آن با 4 درصد قرار دارد.

3 درصد از افراد مصاحبه شده هم تغییر راننده حین رانندگی را حواس‌پرتی اعلام کردند و 3 درصد باقی‌مانده در نهایت تعجب، دستشویی گرفتن حین رانندگی است!(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها