مرد نوشابه‌ای ایران:

گرسنگی را احساس نمی‌کنم

لابد شما هم ماجرای زندگی افرادی را که زندگی‌های عجیب و شگفت‌انگیز دارند شنیده‌اید. آنها که کارهای خاص انجام می‌دهند یا غذاهای خاص می‌خورند، مثل قبایلی که بشقاب داخل دهانشان می‌کنند یا مردی که هواپیما می‌کشد، و....
کد خبر: ۷۸۵۸۳۹
گرسنگی را احساس نمی‌کنم

این گروه از انسان‌ها مختص آن ور آب‌ها نیستند و در مملکت خودمان نیز هستند افرادی که کارهای خاص انجام می‌دهند. درست مثل مرد میانسالی که سال‌هاست تنها چیزی که می‌خورد نوشابه است. بله، درست شنیده‌اید، صبحانه، ناهار و شام. او با نوشابه زنده است و غذای دیگری نمی‌خورد. غلامرضا اردشیری، هفت سال است خوراکش نوشابه شده است. او در گفت‌وگو با «تپش» از زندگی نوشابه‌ای‌اش می‌گوید:

چه مدت است نوشابه می‌خوری؟

هفت سال است تنها چیزی که می‌خورم نوشابه است.

چه شد این اتفاق افتاد؟

شاید باورتان نشود، اما هیچ دلیلی باعث این اتفاق نشد و هر چه به گذشته فکر می‌کنم به علت آن پی نمی‌برم. اما سال 86 بود، خرداد ماه. نیمه‌های شب از خواب بیدار شدم حس عجیبی داشتم، احساس می‌کردم مویی داخل دهانم است. سر این مو داخل دهانم بود و انتهایش داخل معده، هر کاری می‌کردم این مو را خارج کنم امکان‌پذیر نبود. مویی در کار نبود، من حس می‌کردم داخل دهانم مو قرار دارد. سراغ هر دکتری که فکرش را کنید، رفتم. صبح تا شب یا در مطب دکتر بودم یا بیمارستان، اما هیچ کسی نمی‌توانست بیماری‌ام را تشخیص دهد. مویی داخل دهانم نبود، اما حس بودن این مو دیوانه‌کننده بود. سرانجام یک متخصص کلیه و خون گفت بهتر است پیش روانپزشک بروی و دکتری را به من معرفی کرد.

روانپزشک علت این موضوع را چه چیزی تشخیص داد؟

او هم دقیقا به علت ماجرا پی نبرد، اما چند قرص داد تا آنها را مصرف کنم.

با مصرف این قرص‌ها خوب شدی؟

نه، خوردن این قرص‌ها حالم را خیلی بد کرد و مثل افرادی بودم که سکته کرده‌اند. نصف صورتم فلج شده بود و آب دهانم می‌ریخت، حس مو از بین رفت، اما حالم به طرز وحشتناکی بد شده بود. برای همین مصرف قرص‌ها را قطع کردم و همان موقع احساس کردم که دلم نوشابه می‌خواهد. برای رفع عطش نوشابه خوردم و با خوردن نوشابه مشکلم حل شد.

یعنی مشکل شما کاملا برطرف شد؟

بله، اما بعد از آن دیگر لب به غذا نزدم. وقتی می‌بینم کسی دارد غذا می‌خورد حالم بد می‌شود. فقط نوشابه می‌خورم. وقتی خسته‌ام، نوشابه می‌خورم و خستگی ام در می‌رود. اما دیگر غذا نمی‌خورم و در هفته شاید نصف استکان چای بخورم.

نوشابه خوردن عوارضی ندارد؟

البته از زمانی که شروع به خوردن نوشابه کردم 32 کیلو وزن کم کردم، سال 86 وزنم 105 کیلو بود و الان 73 کیلو هستم. اما یک سالی است وزنم هیچ تغییری نکرده است. اما این تغییر وزن هم هیچ اثری بر سلامتم نگذاشته است و من مشکلی ندارم. همان‌طور که می‌دانید خوردن نوشابه مضرات زیادی دارد، حتی باعث پوکی استخوان یا زخم معده می‌شود، اما من آزمایش‌های کامل را داده‌ام، از آندوسکوپی گرفته تا آزمایش‌های بسیار جزئی ولی هیچ مشکلی نداشتم و مصرف نوشابه تاثیر منفی بر بدن من نگذاشته است.

علت این‌که تنها نوشابه می‌خوردی هیچ وقت مشخص نشد؟

خیلی دکتر رفتم و در نهایت یکی از آنها به من گفت رگی از مغز به بدن متصل است که حس گرسنگی را اعلام می‌کند. این رگ در بدن شما خشک شده است، به همین دلیل احساس گرسنگی ندارید.

این اتفاق عارضه دیگری برایت نداشت؟

باعث کم‌خوابی من شد، البته کلا کم‌خواب هستم، اما بعد از این ماجرا شبی چهار ساعت می‌خوابم. شاید همین بی‌خوابی بود که باعث شد درس بخوانم و در پنجاه و چهار سالگی به دانشگاه بروم. من دیپلم داشتم و به خاطر علاقه بسیاری که به رشته حقوق داشتم در دانشگاه علمی کابردی شماره دو گچساران مشغول به تحصیل شدم و چند ماه قبل از دانشگاه با مدرک لیسانس فارغ‌التحصیل شدم.

پارمیدا محمدزاده / تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها