در روزهایی که همه رقم‌هایی که در فوتبال در آن صحبت می‌شود، میلیاردی است و همه دارند از این که قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال با دلار نرخ امروز چند تا صفر دارد یا قرار داد برانکو با پرسپولیس چه هزینه‌ای به همراه داشته است، سخن می‌گویند حرف‌های دیگری هم وجود دارد که باید شنید و به راحتی از کنار آن عبور نکرد. یدالله جهانبازی یکی از داوران حاضر در لیگ برتر در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: دستمزد داوران در نیم فصل اول پرداخت شده ولی هنوز با گذشت چند هفته از نیم فصل دوم پولی به ما نداده‌اند.
کد خبر: ۷۸۵۵۷۷

من 4 قضاوت در نیم فصل دوم انجام داده‌ام که پولی بابت آنها پرداخت نشده و برای هر بازی 600 هزار تومان طلب دارم.

او در ادامه حرف‌هایش با بیان این‌که برخی از داوران با مشکلات مالی روبه‌رو هستند، اعتراض خود را شرح داد: در فوتبال برای هر موضوعی پول وجود دارد اما برای داوران پول نیست. اگر حرفی هم بزنیم، می‌گویند چرا صحبت کردی. از مسئولان درخواست می‌کنم به فکر دستمزد داوران و مشکلات مالی آنها باشند.

در روزهایی که لیگ برتر هم در بالای جدول و هم در میان قعر نشینان به اوج حساسیت رسیده، شنیدن این جملات نمی‌تواند، مطلوب باشد. هیچ کس در این جایگاه نیست که بدون دلیل و مدرک به داوران که از زحمت‌کشان عرصه فوتبال هستند، تهمت بزند اما سوال اینجاست: «چرا باید داوران که حافظ امنیت روانی لیگ از بعد سلامت هستند، خود از نظر ذهنی در اوج نباشند؟»

نمی‌خواهیم حرف را به سمت فساد فوتبال به آن شکل که در فصول گذشته جنجال‌های بزرگی چون کارت به کارت کردن را به همراه داشت، بکشانیم، اما این حق را داریم که از فدراسیون فوتبال بخواهیم شرایط را برای داوران به گونه‌ای مهیا کنند که داوران در درون زمین با حداکثر توان ذهنی و تمرکز حاضر شوند و به اصطلاح در درون زمین یاد بدهی‌های خود نباشند. هر اشتباه یک داور در این روزهای حساس می‌تواند میلیاردها تومان تفاوت ایجاد کند یا احساسات یک شهر را تحت تاثیر قرار دهد.

مهیار آذر / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها