این کانسپت بر اساس همان کوپه «BRZ» ساختهشده و علیرغم اینکه هنوز هیچ جزئیاتی از آن مشخص نیست اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه در هفتههای گذشته اطلاعات بیشتری درباره آن بهصورت غیررسمی و پنهانی در اختیار بعضی از کارشناسان خودرویی قرارگرفته است.
قوای محرکه مورداستفاده در خودروی به نمایش درآمده از مدل «BRZ GT300» گرفتهشده که هماکنون در سری مسابقات داخلی سوپر GT کشور ژاپن حضور پررنگی دارد.
این پیشرانهٔ «باکسِر» با حجم 2 لیتر و بهرهگیری از توربوشارژر، توانی حدوداً 300 اسب بخار و گشتاوری در حدود 447 نیوتون متر ارائه میکند و به یک جعبهدنده 6 سرعته دستی متصل میشود. از طرفی شاسی، سامانه تعلیق و ترمز هم با «سوبارو BRZ tS» مشترک هستند.
در نمای خارجی کیت بدنه عریضتر، اسپویلر بزرگ فیبر کربنی عقب، خروجیهای جفت سامانه اگزوز که از مرکز دیفیوزر سر برآوردهاند و گرافیک زیبای چراغها از موارد قابلذکر است.
داخل کابین هم نسبتاً جمعوجور است؛ تفاوتهای صورت گرفته نیز باعث اسپرت و دلنشین شدن هرچه بیشتر آن و القای حس یک خودروی جسور و ریزنقش مسابقهای شدهاند.
نام «STI» نخستین بار بهعنوان شاخه مربوط به موتوراسپرت سوبارو متولد شد؛ اکنون هم بعد از گذشت چند سال این بخش قصد دارد در مبحث لوازم، قطعات و خدمات پس از فروش از مرزهای وطن گذشته و تمامی مواردی را که در کشور ژاپن به راحتی میتوان تهیه کرد در کشورهای دیگر نیز بهصورت گسترده در دسترس مشتریان قرار دهد.
طبق ادعای سازنده، فعلاً هیچ برنامهای برای تولید این کانسپت یا خودرویی بر اساس آن (حتی در آینده نزدیک) وجود ندارد و رونمایی از آن تنها برای ارائه و نمایش تواناییهای فنی و مهندسی سوبارو صورت گرفته است.
از طرفی هم به نظر میرسد این خودرو بیشتر شبیه به نسخه قدرتمند مدل «BRZ» است تا نماینده جدید سوبارو برای شرکت در مسابقات!
بههرحال امید است که کمپانی سازنده حداقل برای نسلهای آینده «سوبارو BRZ» یا مدلهای دیگرش از بعضی «اِلِمان»های گیرای این مدل مفهومی مثل صندلیهای ریکارو، چراغهای بسیار زیبا، ترمزهای 6 پیستونه جلو و ادوات دیجیتالی مسابقهای بهره ببرد.(پدال)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد