سه مرد نقابدار که پس از حمله به یک طلافروشی در شهرستان ملکان دو کیلو طلا دزدیده بودند، پس از هفت ماه هنگام فروش طلاهای سرقتی دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۸۴۷۵۰
دزدان نقابدار طلافروشی در دام پلیس گرفتار شدند

به گزارش جام‌جم، ساعت 10 صبح سی‌ام مرداد سال گذشته با شنیده شدن صدای شلیک گلوله از مغازه طلافروشی در یکی از محله‌های شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی، اهالی سراسیمه به خیابان آمدند. همزمان سه مرد نقابدار که قمه و چاقو در دست داشتند، با عجله از مغازه طلافروشی خارج شدند. سارقان مسلح با تهدید اهالی با یک دستگاه پژو از محل گریختند.

مردم سپس سراغ مرد طلافروش که زخمی شده بود، رفتند و او را به بیمارستان منتقل کردند. دقایقی بعد هم ماموران با حضور در محل، تحقیق در این زمینه را آغاز کردند.

بررسی دوربین‌های مداربسته نشان داد سارقان نقابدار پس از زخمی کردن مرد طلافروش، طلاهای داخل ویترین را به سرقت برده‌اند.

کارآگاهان برای کشف سرنخی از دزدان راهی بیمارستان شدند و به تحقیق از مرد طلافروش پرداختند که او اظهار کرد: روز حادثه در حال چیدن ویترین بودم که مرد نقابداری وارد مغازه شد و قبل از این‌که بتوانم زنگ خطر را به صدا درآورم به سمتم حمله و با چاقو زخمی‌ام کرد. سپس دو نقابدار دیگر وارد مغازه‌ام شدند. دزدان مسلح با شکستن شیشه ویترین حدود دو کیلو طلا را سرقت کردند و از محل گریختند.

هوشیاری طلافروش،سارقان را گرفتار کرد

با ثبت اظهارات مالباخته، تحقیقات برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این که پس از گذشت بیش از هفت ماه از وقوع حادثه، چند روز پیش مرد طلافروشی با پلیس شهرستان ملکان تماس گرفت و گفت: سه مرد برای فروش یک انگشتر طلای گرانقیمت به مغازه‌ام آمده بودند که پس از بررسی انگشتر متوجه شدم مشخصات آن با طلای سرقتی که پلیس پیش از این مشخصات آن را اعلام کرده بود، مطابقت دارد. به همین دلیل از فروشنده خواستم برای گرفتن پول یک ساعت دیگر مراجعه کند.

ماموران سپس طلافروشی را زیر نظر گرفتند و متهمان را هنگام ورود به طلافروشی دستگیر کردند.

متهمان سابقه‌دار بودند

همزمان با شروع تحقیقات، کارآگاهان به بررسی بانک مجرمان حرفه‌ای پلیس آگاهی پرداختند تا این که معلوم شد دو نفر از متهمان به نام‌های وحید و سعید دارای سه فقره سابقه کیفری در زمینه سرقت هستند و دیگر متهم پرونده که طراح اصلی این سرقت بود، 11 فقره سابقه کیفری در زمینه سرقت دارد.

متهمان دیروز به سرقت از طلافروشی اعتراف کرده و مدعی شدند، چند روزی رفت و آمد به مغازه طلافروشی را زیر نظر گرفته و پس از طراحی نقشه سرقت با نقاب وارد آنجا شده و آن را عملی کرده‌اند.

این در حالی است که متهمان علاوه بر سرقت طلافروشی به هشت فقره سرقت منازل و خانه باغ‌های شهرستان بناب اعتراف کرده‌اند.

متهمان روانه بازداشتگاه پلیس شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها برای کشف طلاهای سرقتی و تحویل آن به مالباخته ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها