مذاکره نهایی قرمزها با برانکو در استانبول

درخشان از پرسپولیس استعفا داد

حمید درخشان پس از تمرین عصر دیروز پرسپولیس در نشستی که با نژادفلاح داشت، تصمیم به کناره‌گیری از هدایت سرخ‌ها گرفت تا این تیم در آستانه دیدار حساس با النصر عربستان در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا چشم انتظار سرمربی سوم خود در این فصل باشد.
کد خبر: ۷۸۴۶۹۶

سرمربی مستعفی پرسپولیس در اولین اظهارنظر خود بعد از استعفا گفت: فکر می‌کنم بدشانسی به خاطر وجود من است و احساس کردم اگر استعفا بدهم به نفع تیم خواهد بود. درخشان که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد افزود: از نژادفلاح خواهش کردم استعفایم را بپذیرد. دوشنبه (امروز) با او جلسه‌ای دارم و طی آن از وی می‌خواهم تا مدت کوتاهی کنار تیم باشم و پس از بازی با النصر از تیم جدا شوم.

درخشان در مورد گزینه سرمربیگری پرسپولیس هم گفت: امیدوارم هر کسی می‌آید به سود تیم باشد. همه می‌خواهند به تیم کمک کنند ولی یکی می‌تواند و یکی نمی‌تواند. من هم می‌خواستم کمک کنم که نشد.

اما گزینه‌ای که همه از او صحبت می‌کنند کسی نیست جز برانکو ایوانکویچ. پرونده مذاکره با این مربی کروات آخرین بار روز سه‌شنبه پنجم اسفند بسته شد. دلیلش هم کاملا روشن بود. پرسپولیس با وجود نتایج ضعیف در رقابت‌های داخلی، لیگ قهرمانان آسیا را با دو پیروزی خوب آغاز کرد. با این حال آن دو برد آسیایی قرمزها خیلی زود اثربخشی خود را از دست داد. باخت 3 بر صفر مقابل النصر عربستان در پایان مرحله گروهی برای این‌که صدرنشینی این تیم در آسیا به مخاطره بیفتد کافی بود. در لیگ هم وضع بدتر شد که بهتر نشد. شکست یک بر صفر مقابل تراکتورسازی در هفته 22 و دو تساوی 2 بر 2 مقابل دو تیم قعرجدولی نفت مسجد سلیمان و راه آهن، بار دیگر حمید درخشان را تا مرز اخراج پیش برده است. پرسپولیس در 9 بازی اخیر خود در لیگ برتر، فقط یک بازی را برده و جمع امتیازاتی که پس از شهرآورد کسب کرده حتی به 7 هم نرسیده است. با این نتایج ضعیف، از سرگیری مذاکرات با گزینه‌های جانشینی درخشان یک اتفاق قابل پیش بینی بود.

ظاهرا در جلسه‌ای که محمدحسین نژادفلاح و حمید درخشان شنبه‌شب در باشگاه پرسپولیس داشتند توافق شد هر زمانی قائم مقام این باشگاه خواست سرمربی سرخپوشان از سمت خود استعفا کند. گرچه نژاد فلاح انجام هرگونه تغییر در کادر فنی باشگاه را بعد از آن جلسه تکذیب کرد، اما برنامه ریزی او برای سفر به ترکیه برای نهایی کردن توافق با برانکو، حمید درخشان را برآن داشت که در پایان تمرین دیروز رسما از سمت خود استعفا کند.

امروز قرار است مدیریت باشگاه پرسپولیس درباره استعفای درخشان تصمیم گیری کند، اما با توجه به این‌که خود برانکو هم مذاکره با باشگاه پرسپولیس را تائید کرده تقریبا باید منتظر حضور این مربی کروات روی نیمکت قرمزها بود.

برانکو در گفته با ایسنا با بیان این‌که برای دیدار با نژادفلاح قصد سفر به استانبول را دارد، گفت: مذاکرات من با باشگاه پرسپولیس کماکان در جریان است و هنوز توافق نهایی حاصل نشده است. قصد ما این است که درباره همه جزئیات صحبت کنیم.

به این ترتیب بازی برگشت پرسپولیس با النصر که روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود به احتمال فراوان آخرین حضور درخشان روی نیمکت قرمزها خواهد بود.

درخواست آقا کریم

در آستانه بازی حساس با النصر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، کریم باقری کاپیتان سابق پرسپولیس گفت: هواداران، نتایج پرسپولیس را به بزرگی خودشان ببخشند و برای حمایت از تیم به ورزشگاه بیایند.

باقری که با سایت باشگاه پرسپولیس صحبت کرده‌، افزود: می‌دانم هواداران ناراحت هستند و من آنها را درک می‌کنم. نتایج خوب نبوده و اتفاقات زیادی هم رخ داده و همه اینها شرایط را برای هواداران سخت کرده، ولی از آنها می‌خواهم به بزرگی خودشان این مسائل را ببخشند. شرایط خیلی حساس شده و اکنون که با رایزنی آقای نژادفلاح بلیت‌ها رایگان شده فرصت خوبی است که با تماشاگران زیاد به تغییر این شرایط کمک شود. از هواداران می‌خواهم تا سوت پایان بازی از تیم حمایت کنند. پیروزی در این بازی از نان شب هم واجب‌تر است. بسیاری اتفاقات، حاشیه‌ها را از بین می‌برد و برای ادامه لیگ و آسیا شرایط و روحیه جدیدی ایجاد می‌کند. من خودم سال‌ها بازیکن پرسپولیس بوده‌ام و دیده‌ام در چنین مواقعی وقتی تماشاگران می‌آیند و حمایت می‌کنند چه حس و حالی در تیم ایجاد می‌شود. روحیه و انگیزه بازیکنان صد چندان می‌شود. شک ندارم برای این بازی تماشاگران زیادی می‌آیند تا از تیم محبوب خود حمایت کنند.

او همچنین گفت: قصد ندارم درباره حاشیه‌ها صحبت کنم ولی امیدوارم با حضور هواداران در ورزشگاه و موفقیت در این بازی، تیم کار را با آرامش دنبال کند. امیدوارم فصل با اتفاقات خوبی همراه شود.

عذرخواهی سوشا مکانی

تمرین دیروز قرمزها هم بدون سوشا مکانی برگزار شد تا نگرانی‌ها بابت سنگربان این تیم در فاصله دو روز تا بازی حساس با النصر بیشتر شود. البته سوشا برای پایان دادن به جنجال اخیر قدم اول را با عذرخواهی برداشت. مرد شماره یک پرسپولیس که با سایت باشگاه صحبت می‌کرد درباره نارضایتی‌اش از قرار نگرفتن در ترکیب اصلی و ترک اردوی پرسپولیس قبل از بازی با راه‌آهن گفت: می‌خواهم صادقانه بگویم اشتباه کردم و این اشتباه جای هیچ توجیهی ندارد. به همین دلیل از مدیریت باشگاه، آقای نژاد فلاح، سرمربی و اعضای کادر فنی و تمامی پیشکسوتان و هوادارانی که موجب رنجش و ناراحتی آنها شده‌ام، عذرخواهی می‌کنم. هرگز نمی‌خواهم رفتار اشتباهی که داشته‌ام را توجیه کنم، اما حقیقتا می‌گویم ناراحتی‌ام بخاطر انگیزه‌ای بود که داشتم. حالا هم بخاطر رفتارم و هر حرفی که زده‌ام عذرخواهی می‌کنم. سوشا در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان این‌که تمام و کمال تابع تصمیم باشگاه است، افزود: قلبا دوست دارم شرایطی فراهم شود تا بتوانم در ادامه بازی‌های لیگ به تیم محبوبم کمک کنم و این اشتباهم را با ارائه بهترین بازی‌ها جبران نمایم.

حالا باید منتظر تصمیم کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس بود. قرمزها در حالی قرار است بدون سوشا مکانی به مصاف النصر بروند که حریف عربستانی شنبه شب و در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر این کشور، مقابل الاتحاد، دیگر تیم قدرتمند عربستان نتیجه یک بر صفر باخته را در ده دقیقه پایانی با پیروزی 3 بر یک عوض کرد تا با روحیه‌ای مضاعف بار سفر به تهران را ببندد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها