وزیر امور خارجه استرالیا روز جمعه ضمن استقبال از چهارچوب توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در لوزان سوئیس، گفت که هفته آینده برای رایزنی با مقامات ایران راهی تهران می شود.
کد خبر: ۷۸۳۶۶۵
وزیر خارجه استرالیا به تهران می آید

جولی بیشاپ، در بیانیه ای، با مهم خواندن چهارچوب توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین و آلمان ، این توافق را یک گام مهم در جهت دستیابی به توافق نهایی عنوان کرد.

بیانیه مشترک پایانی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 شب گذشته در لوزان توسط محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرائت شد.

جولی بیشاپ با اشاره به سفرش در هفته آینده به تهران، گفت که روز چهارشنبه 19 فروردین ماه به منظور انجام گفت وگوهای دوجانبه با وزیر امور خارجه و سایر رهبران ایران به تهران عزیمت می کند.

وی همچنین با اشاره به بیانیه مشترک شب گذشته ایران و گروه 1+5، اعلام کرد که این توافق پاسخی به نگرانی های بین المللی در باره برنامه هسته ای ایران است.

وی افزود: جزئیات زیادی باقی مانده که نیاز است در ماه های آینده مورد رسیدگی قرار گیرد.

با پایان یافتن این مرحله از مذاکرات، تدوین پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک تا بازه زمانی 10 تیر در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. با نهایی شدن متن، برنامه جامع اقدام مشترک در قالب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تایید قرار خواهد گرفت. جهت لازم الاجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک برای تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد، این قطعنامه همچون قطعنامه هایی که علیه ایران تصویب شده بودند تحت ماده 41 فصل هفتم منشور ملل متحد تصویب خواهد شد تا بتواند قطعنامه های قبلی را لغو کند.

وزیر امور خارجه استرالیا همچنین از همه گروهای مشارکت کننده در این مذاکرت خواست به روشی سازنده مذاکرات را ادامه دهند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها