آلبوم ارکستر گوتنبرگ منتشر می‌شود

رخ نمایی سرنا میان سازهای غربی

احسان عبدی پور نوازنده سرنا، آلبوم صوتی و تصویری ارکستر گوتنبرگ کشور سوئد را که با همراهی سازهای غربی و ساز سرنا برگزار شده بود در ایران منتشر می کند.
کد خبر: ۷۸۲۱۳۸
رخ نمایی سرنا میان سازهای غربی

احسان عبدی پور گفت: مهر ماه سال جاری به دعوت ارکستر گوتنبرگ به کشور سوئد سفر کردم و در کنسرتی که این مجموعه موسیقایی برگزار کرد به عنوان «سولیس سرنا» حضور داشتم. این موضوع برای اولین بار اتفاق افتاده است چرا که ساز محلی سرنا برای اولین بار وارد یک ارکستر اروپایی که در آن سازهای غربی بدنه اصلی را تشکیل می دهند، شده است. به نوعی می توان گفت زیر صدا، بخشی از برنامه ایرانی بود که با همراهی سازهای غربی صورت گرفت.

وی افزود: خوشبختانه به دلیل استقبالی که از این کنسرت به عمل آمد تصمیم گرفتیم نسخه صوتی و تصویری این اجرای موسیقایی را در ایران هم منتشر کنیم که هم اکنون در مراحل صدور مجوز هستیم و امیدوارم در شش ماه اول سال آینده این آلبوم موسیقایی را که تصور می کنم اثری جدید در عرصه سرنا نوازی است وارد بازار موسیقی شود.

این هنرمند درباره کارهایی دیگری که در عرصه اجراهای خارجی دارد، توضیح داد: چندی پیش با استاد فرج علیپور کنسرت هایی را در کشور انگلستان برگزار کردیم که این برنامه ها نیز با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد البته برای سال آینده نیز برنامه هایی برای کنسرت های اروپایی داریم که هنوز تاریخ و ترتیب مکانی آنها مشخص نیست اما به طور حتم برنامه هایی را مد نظر قرار دادیم که خوانندگان مطرح موسیقی لرستان در این کنسرت ها حضور داشته باشند.

عبدی پور از حضور تعدادی از نوازندگان ایرانی در جشن جهانی نوروز خبر داد و گفت: برای شرکت در جشن جهانی نوروز که این دوره در کشور تاجیکستان برگزار می شود همراه با تعدادی از هنرمندان موسیقی لرستان به این کشور سفر خواهیم کرد و فکر می کنم با توجه به برنامه ریزی هایی که برای این اجراها در نظر گرفته شده نماینده خوبی از موسیقی نواحی ایران خواهیم بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها