وداع آرسنال با لیگ قهرمانان اروپا

تیم فوتبال آرسنال با وجود پیروزی ۲ بر صفر در زمین موناکو نتوانست به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و از گردونه مسابقات حذف شد.
کد خبر: ۷۸۲۰۰۰

دیدار برگشت تیم‌های موناکو و آرسنال در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا سه‌شنبه شب برگزار شد که در پایان آرسنال ۲ بر صفر از سد میزبان خود گذشت، اما به لطف گل زده بیشتر موناکو در زمین حریف، گردونه مسابقات کنار رفت.

توپچی‌های لندنی بعد از شکست ۳ بر یک در دیدار رفت، انگیزه‌های زیادی برای این بازی داشتند و بازی را خوب شروع کردند و نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به سود خود پایان بردند. در دقیقه ۳۶ بود که اولیویه ژیرو در یک رفت و برگشت توپ را به طاق دروازه حریف کوبید تا آرسنال یک بر صفر پیش بیفتد.

در نیمه دوم نیز شاگردان ونگر بازی تهاجمی را به نمایش گذاشتند و در دقیقه ۷۹ روی ضربه آرون رمزی به گل دوم رسیدند. بعد از این گل بازی کاملا در اختیار آرسنال بود و در دقیقه ۸۳ روی ارسال مسوت اوزیل، مهاجم آرسنال می‌توانست گل سوم را هم به ثمر برساند که دروازه‌بان موناکو توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.

در نهایت این بازی با برتری ۲ بر صفر آرسنال خاتمه یافت تا دو تیم در مجموع ۳ بر ۳ مساوی شوند، اما گل زده بیشتر تیم موناکو صعود این تیم را به دنبال داشت. آرسن ونگر بعد از وداع تلخ تیمش با لیگ قهرمانان گفت: بازی خوبی بود، اما وظیفه‌ای بس سنگین داشـتیم. می‌توانستیم زودتر از گل نخست، ‌به برتری از موناکو برسیم، اما موقعیت‌های زیادی را هدردادیم. او ادامه داد: نبرد بسیار فشرده‌ای با موناکویی‌ها داشتیم. میزبان ما تیمی جنگنده بود. حالا که حذف شدیم، برای آنها در مراحل بالاتر آرزوی موفقیت می‌کنیم. فکر می‌کنم ما چوب بازی رفت را خوردیم که بیش از حد مغرور بودیم و دقت کافی نکردیم.

لئوناردو ژاردیم، سرمربی موناکو نیز بعد از صعود میلی‌متری شاگردانش به جمع هشت تیم برتر اروپا گفت: این دقیقا همان بازی بود که انتظارش را داشتم. یعنی دیداری که بسیار حساسیت داشت. آرسنال از اشتباهات ما با گل‌هایی که زد، استفاده و ما را جریمه کرد. با این حال می‌گویم استحقاق صعود داشتیم. چون در بازی خارج از خانه 3 بر یک برنده شدیم. وی ادامه داد: در مرحله یک چهارم نهایی خیلی از تیم‌ها آرزو می‌کنند با موناکو بازی کنند. با این حال به شاگردانم افتخار می‌کنم که به این مرحله رسیدند. همین جا به تیم‌های بزرگ اروپا هشدار می‌دهم که موناکو تیم کوچکی نیست.

در دیگر بازی مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، آتلتیکومادرید برابر بایرلورکوزن در ضربات پنالتی پیروز شد و صعود کرد. دیدار دو تیم در پایان وقت معمول با برتری یک بر صفر آتلتیکو خاتمه یافت تا با توجه به برد یک بر صفر لورکوزن در بازی رفت، کار دو تیم به وقت اضافه کشیده شود. در نهایت هم ضربات پنالتی حکم به برتری آتلتیکومادرید داد و این شاگردان دیگو سیمئونه بودند که با برتری 3 بر 2 به سختی راهی مرحله بعد شدند.

سرمربی آرژانتینی آتلتیکومادرید پس از صعود تیمش به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا گفت: به دلیل خوشحالی هواداران، من هم خوشحالم. بازی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. فشار زیادی را تحمل کردیم تا توانستیم لورکوزن را حذف کنیم. مدافعان لورکوزن بسیار خوب و با برنامه عمل کردند. حالا یک بار دیگر در جمع هشت تیم برتر اروپا هستیم. وقتی این را به زبان می‌آورم احساس غرور می‌کنم که توانستم آتلتیکومادرید را به جمع هشت تیم برتر برسانم. ماموریت ما در این جا تمام نمی‌شود. برای بازی‌های مرحله بعد نیز برنامه داریم. شاید بتوانیم عملکرد خوبمان در سال گذشته را تکرار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها