مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان از توسعه پذیرش دانشجویان غیرایرانی با هزینه آزاد در سال‌آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۶۰۰

صمد حاج جباری در گفت‌و‌گو با مهر افزود: برنامه‌های مختلفی در بخش پذیرش دانشجویان غیرایرانی طراحی و تدوین شده است. از جمله این برنامه‌ها، توسعه پذیرش دانشجویان غیرایرانی با هزینه آزاد، استانداردسازی مراکز آموزش زبان فارسی، محتوای دروس و ساعت درسی ویژه دانشجویان غیرایرانی است.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: قرار است برای گروه‌های مختلف از این دانشجویان برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام گیرد. برای مثال برای دانشجویان عرب زبان که حروف مشابه با ما دارند یک‌مدل برنامه، برای دانشجویان تاجیک که گویش آنها با ما یکی بوده و از نظر نوشتاری با ما متفاوت هستند، یک مدل دیگر آموزش طراحی شود. وی تاکید کرد: برای دانشجویانی از کشورهای آفریقا، اروپا و روسیه که گویش و الفبای آنها باما متفاوت است برنامه‌ای ویژه طراحی می‌شود تا در این سه بخش به استاندارد لازم دست یابیم.

حاج جباری یادآور شد: در بحث آموزش علمی این دانشجویان نیز باید شرایطی را ایجاد کنیم تا این دانشجویان که به صورت آزاد پذیرش می‌شوند، توانایی آموزش دو زبانه را داشته باشند تا در کنار بحث آموزش زبان فارسی برای یک تا دو درس نیز آماده شوند.

وی ادامه داد: دانشجویان غیرایرانی بورسیه هم طبق روال قبل پذیرش می‌شوند و بعد از این‌که یک‌سال آموزش زبان فارسی را طی کردند، وارد دانشگاه می‌شوند. مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: پذیرش دانشجویان بورسیه غیرایرانی با دانشجویان آزاد متفاوت است، آیین‌نامه‌هایی درباره دوره‌های پذیرش دانشجویان غیرایرانی به صورت آزاد تدوین شده است که امیدواریم تا قبل از سال تحصیلی جدید به تائید وزیرعلوم رسیده و اجرایی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها