جام جم سرا: ‌ در زندگی بسیاری از ما کسانی وجود دارند که به هر دلیلی دوست نداریم با آن‌ها رویارو شویم؛ برای مواجهه با این افرادی که دوستشان ندارید چه می‌کنید؟ اگر نمی‌دانید راهکارهای ادامه مطلب ممکن است به کارتان بیاید.
کد خبر: ۷۸۱۲۶۶
ترفندهای مواجهه با افرادی که دوستشان ندارید

از حس طرف مقابلتان آگاه شوید

بعضی افراد بدون اینکه شما آسیبی به آن‌ها رسانده باشید میانه خوبی با شما ندارند. این گروه از افراد در هر موقعیتی به فکر تحقیر و تمسخر شما هستند و شما بدون اینکه از دلیل واقعی این اتفاق آگاه باشید، از آن‌ها نفرت و کدورت به دل می‌گیرید.
دلیل این اتفاق آن است که شما نسبت به این افراد در موقعیت اجتماعی یا شغلی بهتری هستید و به دلیل وجود حسادت، این افراد نمی‌توانند پیروزی‌ها و موفقیت‌های شما را تحمل کنند و با تحقیر سعی می‌کنند اعتماد به نفس شما را پایین بیاورند. در این موقعیت به جای اینکه از آن‌ها رنجش به دل بگیرید نسبت به حس آن‌ها آگاه باشید.
به این گروه از افراد حسود و تنگ نظر به صورت قاطع بگویید که از این نوع رفتار خوشتان نمی‌آید، اما سعی کنید با کمک به آن‌ها، حس حسادتشان را از بین ببرید.

اگر این فرد همکار شماست با یک هدیه کوچک در روز تولدش غافلگیرش کنید و به جای کینه، احساسات بد او را درباره خودتان خوب و مثبت کنید، اما اگر صحبت کردن و مهربانی با این افراد فایده‌ای ندارد، آن‌ها را نادیده بگیرید و تنها به سلام و علیک بسنده کنید.

سعی کنید به احساسات منفیتان فکر نکنید

اگر از یکی از افراد فامیل خود چندان خوشتان نمی‌آید و او هرازگاهی به بهانه‌های مختلف سعی در ملاقات با شما دارد، سعی کنید نظرتان را نسبت به او تغییر دهید. با این حال و اگر این شخص دنبال کنجکاوی در امور زندگی شما یا ایجاد مشکل در روابط شما با دیگر اقوام است باید بدون خشونت و دلگیری رابطه‌تان را با این شخص محدود کنید، اما اگر نمی‌توانید با این شخص قطع ارتباط کنید به خودتان چندان سخت نگیرید.
در اوقاتی که با او صحبت می‌کنید به احساساتی که درباره او دارید فکر نکنید و تنها شنونده خوبی برایش باشید.

دلیل اصلی کدورتتان را بیابید

گاهی اوقات شما بدون دلیل، از فردی بدتان می‌آید. این نوع احساسات ممکن است ریشه در گذشته شما داشته باشد؛ برای مثال ممکن است شما با دیدن فردی یاد فرد دیگری در گذشته‌تان بیفتید که از او آسیب دیده‌اید. در این شرایط از احساسات خود آگاه باشید و دلیل اصلی کدورت را جست‌و‌جو کنید و بیابید تا مشکل کدورتتان حل شود.

خودتان را درگیر بحث با او نکنید

اگر در محیط کارتان شخصی وجود دارد که به بهانه‌های مختلف با شما بحث می‌کند و شما از او متنفر شده‌اید، ابتدا محترمانه با خود او صحبت کنید و دلیل این خصومت را بیابید. اگر این واکنش شما نتیجه‌ای نداشت این موضوع را با مدیر مربوطه در میان بگذارید تا راه حل منطقی برای آن ارائه بدهد.
راه حل دیگر این است که خودتان را در بحث‌های این فرد درگیر نکنید و سعی کنید کمتر با او به بحث بپردازید تا از این طریق حس ناراحتی و رنجش کمتری سراغتان بیاید. (خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
۰
۰
ممنون از مطلبتون
من خودم حالشون رو می گیرم، باید مثل خودشون رفتار كنید و كِنِفشون كنید خخخخخخخخخ
ناشناس
United States of America
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
۰
۰
سلام خیلی زیبا و امیدورا کننده بود صحبت های خوب ودلنشین سپاس خیلی ارامش گرفتم

نیازمندی ها