مشاور رئیس‌جمهور از درخواست جدید دو سرمایه‌گذار خارجی برای راه‌‌اندازی قطب سوم خودروسازی در ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۲۲۵
درخواست سرمایه‌گذاران خارجی برای قطب سوم خودروسازی

به گزارش مهر، اکبر ترکان در نشست خبری افزود: تاکنون دو سرمایه‌گذار جدی و یک سرمایه‌گذار نیمه‌جدی برای راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در ایران ابراز تمایل کرده‌اند، اما به دلیل این‌که ایران در آستانه شرایط جدید بین‌المللی به سر می‌برد، آنها منتظر روشن شدن فضای جدید هستند.

وی تصریح کرد: گرچه مذاکرات در شرایط گذشته به سر می‌برد و این سرمایه‌گذاران مجبور بودند با شرکای خارجی که هم‌اکنون نیز در خودروی ایران تمایل به سرمایه‌گذاری نشان داده‌اند، کار کنند، اما وقتی فضا باز باشد، به طور قطع قدرت انتخاب آنها نیز بیشتر خواهد شد.

ترکان در ادامه درباره تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خاطر نشان کرد: اگر فردی به دلیل تمکن مالی می‌خواهد خودروی خارجی و گران‌قیمت سوار شود، باید هزینه‌های ترخیص آن را بپردازد و البته خودروهایی که وارد منطقه آزاد می‌شوند، باید در همان جا تردد کنند.

مشاور رئیس‌جمهور اظهار کرد: زمانی که خارجی‌ها می‌خواهند در ایران حضور یابند، دلشان می‌خواهد خودروی دلخواه خود را همراه داشته باشند، اما این‌که خودروهای وارداتی مناطق آزاد در سرزمین اصلی تردد کنند، چندان مناسب نیست.

وی همچنین درخصوص آینده اقتصاد ایران پس از شرایط تحریم خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته حمایت جامع و گسترده‌ای را از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای نشان می‌دهد و بر این اساس گروه مذاکره‌کننده قدرت بیشتری یافته‌اند، ضمن این‌که تصور می‌شود مسائل فنی نیز تا حدودی تمام شده است و مذاکره‌کنندگان در چارچوب سیاست‌های کلی نظام پیش خواهند رفت.

ترکان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زمان آن رسیده که صاحب‌نظران بگویند که پس از تحریم چه شرایطی پیش روی ایران قرار خواهد گرفت و باید برای آن سناریو بنویسیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: به نظر می‌رسد پس از لغو تحریم، تولید نفت افزایش یافته، درآمدهای نفتی بالا می‌رود و بازارها به سوی ایران گشوده خواهد شد و بنابراین اکنون زمان آن است که تصمیم بگیریم، آیا باید با افزایش درآمدهای نفتی، بازار کشور را در اختیار واردات میوه و کالاهایی که در داخل وجود دارند، قرار دهیم یا با خردورزی و عقل‌گرایی برای اقتصاد خود تصمیم بگیریم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد نیز باید مشخص کنیم چه زیرساخت‌هایی برای سرمایه‌گذاری‌ها در کدام مناطق بیشتر است و بر این اساس باید تمرکز روی کدام منطقه خود داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها