نمایندگان مجلس جزئیات هزینه‌کرد درآمد ناشی از فروش کشفیات نفتی خارج از شبکه را برای سال ۹۴ تعیین کردند.
کد خبر: ۷۸۰۴۸۳
محل هزینه‌کرد کشفیات نفتی در سال ۹۴ تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی اصلاحات کمیسیون تلفیق بودجه نسبت به ایرادات شورای نگهبان، با تصویب اصلاحات بند «ع» تبصره دو لایحه، وزارت نفت را مکلف کردند تا در سال آینده فرآورده‌های نفتی کشف شده تحویلی اعم از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه را پس از ضبط (به دلیل عدم امکان نگهداری)، به فروش رسانده و وجوه حاصله را به حساب امانی دادگستری واریز کند. در صورت صدور محکومیت قطعی متهم یا متهمان، وجوه مذکور تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به خزانه‌داری کل کشور واریز و پس از کسر ۱۰ درصد هزینه بالاسری، تا سقف هفت هزار میلیارد ریال آن بر اساس طرح توزیع ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، برای تقویت بنیه دفاعی و امنیتی اختصاص می‌یابد.

ستاد کل نیروهای مسلح می‌تواند تا ۱۰ درصد از وجوه حاصله را به یگان کاشف و کاشفین اعم از دفاعی و امنیتی اختصاص دهد.

همچنین تا سقف دو هزار میلیارد ریال از منابع این بند، در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا برای تامین هزینه‌های سوخت، آب و برق واحدهای آموزشی و پرورشی و پردیس‌های استانی مراکز دانشگاه فرهنگیان هزینه شود.

نمایندگان همچنین مقرر کردند در صورت صدور حکم قطعی مبنی بر برائت متهم یا متهمان، وجوه مذکور به آنها مستند می‌شود.

دستورالعمل اجرایی این بند توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با همکاری وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصاد و دارایی، ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها