جام جم ورزشی: بازیکنان فوتبال از پردرآمدترین اقشار محسوب می شوند اما آنها از ابتدا چهره های سرشناس و ثروتمندی نبوده اند.
کد خبر: ۷۷۹۲۹۵
فقیرترین فوتبالیست های دنیا چه کسانی هستند؟

به گزارش جام جم ورزشی ، چندی پیش گزارشی داشتیم از پنج فوتبالیستی که از دل فقر به ستاره هایی درجه یک و ثروتمند تبدیل شدند. اما آنها تنها ستاره هایی نبودند که از دل فقر برخاستند هر چند در دنیای فوتبال مطرح ترینشان به شمار می روند. بازیکنانی نظیر آندره آ پیرلو و ماریو گوتزه از خانواده هایی کاملا ثروتمند وارد دنیای فوتبال شدند اما بسیاری از فوتبالیست های دنیا در کودکی فقر تلخی را تجربه کردند. فکر می کنید فقیرترین فوتبالیست های دنیا اهل کدام نقاط دنیا هستند؟

از شاخ آفریقا تا قلب اروپا

ستاره های اروپایی در مقایسه با ستاره های آفریقایی و آمریکای جنوبی فقر را خیلی خیلی کمتر حس کرده اند. بازیکنان آفریقایی را می توان رنج دیده ترین ورزشکاران دنیا تلقی کرد. آنها از دل قحطی می آیند، از دل فقر، بی چیزی، گرما و سرمای کشنده و انواع بیماری های مهلک. بسیاری از آنها حتی خانه های درست و حسابی نداشته اند و بسیاری دیگر کفشی هم به پا نمی کردند. آنها با کمترین امکانات فوتبال را شروع کردند و پس از مدتی شانس به آنها رو کرد تا درهای خوشبختی و سعادت یکی پس از دیگری بر روی آنها باز شود. این بازیکنان که اتوئو، دروگبا و اسین سرآمد آنها هستند ناگهان از فقر به یک زندگی لوکس و شیک در اروپا رسیدند. فوتبال برای آنها وسیله سعادت خود و خانواده و حتی اقوامشان بود.

پیوند آمریکای جنوبی و فقر

ستاره آمریکای جنوبی نیز گذشته تلخی داشته اند. البته نه همه آنها اما اکثرشان فقر را با تمام وجود حس کرده اند. رادامل فالکائو و یا خامس رودریگوئز که به ترتیب در رئال مادرید و منچستریونایتد بازی می کنند از استثناها محسوب می شوند چرا که اوضاع مالی خانوادگی خوبی در کودکی داشته اند اما اکثر این دست بازیکنان آمریکای لاتین بسیار فقیر بوده اند. آنها در میان کارتل های مواد مخدر بزرگ شده اند و پدر و مادرشان اکثرا شغل هایی فرودست داشته اند. خود آنها نیز بدون اینکه کمترین امکاناتی برای درس خواندن و یا حتی کودکی کردن داشته باشند در خیابان ها بزرگ شده اند. فوتبال نیز به داد آنها رسید و باعث شد تا درهای شانس و پول را پیش روی خود باز ببینند.

منبع: a4asoccer

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها