«حداکثر قدرت همراه با رانندگی بی‌نظیر!!» این شعاری است که «فِراری» به فرزند جدیدش نسبت می‌دهد.
کد خبر: ۷۷۸۴۱۲
فرزند جدید فراری به ژنو آمد + فیلم + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، «فِراری» در نمایشگاه اتومبیل ژنو از مدل جدید خود رونمایی کرد؛ دو دستگاه از این مدل در غرفه فراری به نمایش درآمده اند: اولی به رنگ «روسو کورسا» (Rosso Corsa) جدید با تِریم داخلی فابریک قرمز و مشکی؛ دومی به رنگ «گریجیو فِرّو» (Grigio Ferro) با تِریم داخلی مشکی و کرم‌رنگ.

40 سال پس از 308 GTB که اولین مدل موتور عقب-وسط کمپانی به شمار می‌رود، عضو تازه فِراری با ورودش پاراگراف جدیدی برای مدل‌های 8 سیلندر فِراری باز کرده و تصدیق تازه‌ای بر مهندسی بی‌نظیر آن است.

درباره 488 GTB تنها نکته قابل‌توجه پیشرانه توربوشارژ آن نیست؛ بلکه تمامی اجزا ازجمله سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته‌تر، بدنه فعال و آئرودینامیک بهبودیافته و طراحی داخلی جدید دستخوش نوآوری شده‌اند.

همه این عوامل در کنار هم 488 GTB را به یک بِنچمارک جدید در رده اتومبیل های اسپرت بدل کرده‌اند.

این اتومبیل قدرتمندترین عضو این کلاس است؛ کنترل‌های پیچیده و دقیق دینامیک خودرو باعث تحت کنترل بودن کارایی تحسین‌برانگیز آن می‌شوند.

نتیجه، حس رانندگی بی‌نظیر فِراری است که برای رانندگان کاملاً معمولی هم قابل لمس است و در هیچ اتومبیل دیگری نمی‌توانید مشابه آن را بیابید.

طراحی آن توسط مرکز طراحی فِراری صورت گرفته. درمورد آئرودینامیک می‌توان به مواردی نظیر اسپویلر ورم کرده عقب، ژنراتورهای Vortex که در زیر قرار دارند (و از 458 به ارث رسیده‌اند) و سایر قطعات و اجزای آئرودینامیک بدنه اشاره کرد که درمجموع با E=1.67 رکورد جدیدی در مبحث بازدهی بین مدل‌های فِراری است.

نیروی رو به پایین به عدد 250 کیلوگرم در سرعت 325 کیلومتر بر ساعت رسیده و ضریب «درگ» نیز نسبت به نسخه قبلی کاهش پیدا کرده است.

همچنین فِراری برای ساخت آن از تجربیات خود در مسابقات و پروژه‌های خصوصی «XX» خود استفاده کرده و عصاره‌ای از آن‌ها را به خیابان آورده است.

حروف GTB مخفف عبارت «Gran Turismo Berlinetta» است که نشان از ریشه عمیق آن در تاریخ فِراری دارد.

دسترسی به حداکثر قدرت از ضروریات بوده و به لطف پیشرانه 3902 سی‌سی توربو دوقلو محقق شده است؛ جعبه‌دنده نیز از نوع F1 دوکلاچه 7 سرعته و مجهز به سامانه مدیریت متغیر گشتاور (بوست) است که گشتاور را به‌صورت بهینه توزیع می‌کند.

نسخه دوم سامانه «Side Slip Control» یا (SSC2) نیز بکار گرفته می‌شود که در تعامل با سامانه‌های E-Diff و F1-Track عمل می‌کند با این تفاوت که این بار تعدیل‌کننده‌های فعال اتومبیل نیز تحت کنترل آن هستند؛ در نتیجه رانندگانی هم که مهارت کمتری دارند می‌توانند از پتانسیل‌های بی‌نظیر آن لذت ببرند.

در تکمیل تمامی موارد گفته‌ شده باز هم با صدای عمیق و اغواکننده همیشگی فِراری روبرو خواهید شد که جایی برای سخن باقی نمی‌گذارد.

مشخصات فنی فِراری 488 GTB

پیشرانه: V8 با زاویه 90 درجه – توربو دوقلو – حجم دقیق 3902 سی‌سی
حداکثر قدرت: 659.7 اسب بخار در 8000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 760 نیوتون متر در 3000 دور در دقیقه در دنده هفتم
ابعاد بدنه (میلی‌متر): 4568 – 1952 – 1213
وزن خشک: 1370 کیلوگرم (با احتساب آپشن هایی که تأثیر ناچیزی روی وزن دارند)
تقسیم وزن: 46.5% محور جلو – 53.5% محور عقب
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت: 3 ثانیه
شتاب 0-200 کیلومتر بر ساعت: 8.3 ثانیه
حداکثر سرعت: بیش از 330 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 11.4 لیتر در یک‌صد کیلومتر
آلایندگی: 260 گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها