«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز سه شنبه در دیدار با هیأتی از احزاب و تشکل‌های ترکیه‌ای که به دمشق سفر کرده است گفت: این سفر نشانه آن است که روابط واقعی بین کشور‌ها را ملت‌ها بنا می‌کنند نه دولت‌ها.
کد خبر: ۷۷۶۷۶۲
اسد: هدف اردوغان راضی کردن اربابان خود است

رئیس جمهور سوریه افزود: برخی از این دولت‌ها سیاست‌های ویرانگری اتخاذ کرده‌اند که به نفع ملت‌ها نیست و این کاری است که اردوغان از طریق حمایت از نیروهای تکفیری تندرو و دیگر نیرو‌ها انجام می‌دهد تا اربابانش را راضی کند و طرح‌های آن‌ها را به اجرا درآورد.

وی تصریح کرد: مبارزه با تروریسم فقط از طریق جنگ با تروریست‌ها نیست بلکه از طریق فشار ملت‌ها به دولت‌هایشان برای تغییر مواضعشان و همچنین همکاری واقعی بین کشور‌ها برای رهایی از این آفت خطرناک و تلاش برای جنگ با اندیشه افراط گرایانه که مایه تغذیه تروریسم است.

اعضای این هیئت نیز تأکید کردند سوریه در پایداری و ثبات از طریق فداکاری‌های ارتش این کشور و پایبندی ملت آن به سرزمین و وحدتش به منطقه و جهانیان درس داده است.

آن‌ها گفتند آنچه سوریه در زمینه جنگ با تروریسم انجام می‌دهد عامل اساسی در دفع خطرات طرح‌های تجزیه است که منطقه با آن روبروست.

هیأت ترکیه‌ای تأکید کرد که اکثریت ملت ترکیه همچنان به روابط دوستانه با ملت سوریه باور دارند و با حمایت اردوغان از تروریسم در سوریه مخالفند چرا که تروریسم به خطری تبدیل شده است که همگان را تهدید می‌کند.

این هیأت از شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی و حزبی وابسته به چند حزب و نهاد ترکیه تشکیل شده است و ریاست آن را نیز «دوغو پرینچک» رئیس حزب وطن به عهده دارد. (ابنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها