گزیده عناوین روزنامه های صبح دوشنبه

تهدید به جنگ

گزیده عناوین روزنامه های صبح چهارشنبه

پشت پرده انتشار یک لیست

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون «چهار ساله آلاینده ها را به نصف می رسانیم»،«شبنامه در کازیوی نمایندگان ؟»،«سربطری هایی که ویلچر شد»،«یارانه هیچ کس قطع نمی شود»،«کلاهبرداری موضوع 90 درصد پرونده های در پلیس فتا» و «پشت پرده انتشار یک لیست» را منتشر کردند.
کد خبر: ۷۷۴۳۸۱
پشت پرده انتشار یک لیست

سیاست روز:پشت پرده انتشار یک لیست

این روزها رسانه‌های اصلاح‌طلب در‌پی آن هستند تا با انتشار لیستی ادعایی، سناریویی تازه برای اصولگرایان بنویسند و با بدنام کردن بخشی از نمایندگان مجلس هشتم اصولگرایان را به همراهی با مفسدان اقتصادی متهم کنند.
زمانی که پرونده رحیمی از سوی محاکم قضایی مورد بررسی قرار گرفت، محمود احمدی‌نژاد با انتشار نامه‌ای از مفاسد معاون اول خود اعلام برائت جست و پس از آن رحیمی نیز در پاسخ به این اقدام دست به افشاگری زد و موضوع پول گرفتن برخی نامزدهای دوره هشتم مجلس را مطرح کرد.
وی گفت: هنگامی که وی در سمت رئیس دیوان محاسبات کشور بوده، از شخصی به نام جابر ابدالی، یک میلیارد و دویست میلیون تومان دریافت کرده و بین ۱۷۰ کاندیدای اصولگرای مجلس هشتم پخش کرده که کلیه اسناد و کپی چک‌های صادره ثبت شده است.
این اتهام از سوی رحیمی به اصولگرایان در حالی زده شد که نمایندگان اصولگرا از مهمترین فعالان پیگیری پرونده مفاسد اقتصادی بودند و بارها در مجلس و محافل مختلف خواستار رسیدگی به این مسئله شدند.
با این حال به تازگی لیستی در برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب منتشر شده که اسامی این نمایندگان را منتشر کرده و مدعی شده است که این افراد از رحیمی پول گرفته‌اند. جالب آنجا بود که در این لیست بیشتر اسامی نمایندگان اصولگرا منتشر شده بود.
به گفته علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اولین‌بار این اسامی را «سحام نیوز» که مرتبط با فرزند کروبی است منتشر کرد و پس از ۴۸ ساعت این خبر را برداشت اما سایت‌های ضد انقلاب و شبکه‌های داخلی این فهرست را منتشر کردند.
این خبر در حالی منتشر شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزارتخانه‌های اطلاعات، ارتباطات وفناوری اطلاعات و دادگستری خواهان شناسایی و برخورد با منشاء شایعات پخش شده در فضای مجازی مبنی بر کمک «محمدرضا رحیمی» به آنها در انتخابات مجلس شدند.
در این تذکر کتبی آمده است: اخیرا در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر اعلام اسامی تعدادی از نمایندگان که از رحیمی کمک گرفته‌اند پخش و منتشر شده که این اقدام با هدف تخریب وجهه و جایگاه نمایندگان مردم انجام شده است.
دراین تذکر کتبی تصریح شده است: از آنجایی که با اطمینان اعلام می‌کنیم که هیچ‌گونه کمک و مساعدتی از رحیمی دریافت نداشته‌ایم از این وزارتخانه‌ها انتظار داریم که شایعات را رصد و افرادی را که بدون دلیل و مدرک اقدام به پخش چنین شایعاتی می‌کنند شناسایی و به دستگاه‌های نظارتی و قضایی معرفی کنند.

چرا نام اصولگرایان در لیست است
اما یکی از پرسش‌های مهمی که در این زمینه مطرح می‌شود طرح نام اصولگرایان در این لیست است. این درحالی است که علت اساسی اختلاف اصولگرایان با رئیس‌جمهور قبلی بر سر بکارگیری اسفندیار رحیم‌‌مشایی و محمدرضا رحیمی در دولتش بود که سوابق این امر روشن است و کسی نمی‌تواند آن را مخدوش کند. با این حال در آن زمان هیچ فرد اصلاح‌طلبی پیگیر این موضوع نبود.
سه تن از افرادی که اسم آنها در لیست ۱۷۰ نماینده قرار داده شده است احمد توکلی ، الیاس نادران و علیرضا زاکانی هستند و جالب آنجاست که این سه تن در مجلس پرونده محمدرضا رحیمی را پیگیری می‌کردند بنابراین از عقل به دور است که کسانی که مفسده‌ای در حوزه مالی یا سیاسی داشته باشند خود پیگیر مفسده مالی رحیمی شوند و به قولی نمک خورده نمکدان را بشکنند.
نباید از نظر دور داشت که مبارزه با فساد کار خطیری است و علت آن هم این است که دستگاه‌های فاسد علیه فرد پیگیری‌‌کننده در حوزه‌های مختلف اقدامات زیادی را صورت می‌دهند و امر مبارزه با فساد کاری بسیار پرهزینه است و همه‌کس مرد این میدان نیست.
بنابراین اصلاح‌طلبان با ابزار‌سازی و سیاسی‌کاری در برخورد با مفاسد اقتصادی تلاش می‌کنند هم سهم اصولگرایان را در این میدان از میان ببرند و هم بازی جدیدی را علیه آنان شروع کنند.
حسین نجابت عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان و برخی از افراد دیگر به دنبال بهره‌برداری سیاسی از مسائل هستند و منتظرند تا از هرگونه اتفاقی به نفع خود بهره‌برداری کنند.
نماینده مردم تهران اضافه کرد: اگر اصلاح‌طلبان به دنبال برخورد با مفاسد هستند شاید بتوان به آنها توصیه کرد که مفاسد را در حوزه کاری زمان بر سر کار بودن خودشان پیگیری کنند که پرونده‌های مفتوح زیادی هم در ارتباط با آن زمان وجود دارد و در این موقع است که می‌توان فهمید چه کسی مرد میدان است.
در عین حال رحیمی در میان اصول‌گرایان جایگاهی نداشت اما اصلاح‌طلبان گام‌های بلندی برای صعود وی برداشتند. وقتی به پیشینه رحیمی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که وی چگونه به مسئولیت‌های بالایی همچون ریاست دیوان محاسبات و معاون اولی رئیس‌جمهور رسید و همواره مخالفان او در رسیدن به این پست‌ها بخشی از جریان اصول‌گرا بودند اما کروبی بعد از مجلس ششم برای ریاست دیوان از حامیان رحیمی بود.
در مجلس هفتم نیز منتخب کمیسیون برنامه و بودجه برای ریاست دیوان محاسبات رحیمی و فرهاد رهبر را در نظر گرفتند رحیمی در این جریان می‌دانست که رای کافی بین اصول‌گرایان ندارد لذا سراغ کروبی رفت و در هماهنگی با کروبی اصلاح‌طلبان در صحن علنی مجلس به وی رای دادند و او در برابر فرهاد رهبر رئیس دیوان محاسبات شد.
حتی هنگامی که دولت احمدی‌نژاد وی را به معاونت ریاست جمهوری انتخاب کرد بیشترین مخالفت‌ها را اصول‌گرایان با این انتصاب داشتند.
زمانی که رحیمی پولی را بین برخی نمایندگان به عنوان کمک تقسیم کرد، اصول‌گرایان با وی برخورد کردند و هدایت خواه اعتراض نمود و چک کمک وی را به فراکسیون اصول‌گرایان داد و بواسطه آن حدادعادل با رحیمی برخورد کرد.
در زمان تشکیل جبهه متحد اصول‌گرایان در مجلس هشتم، رحیمی در میان ۳۰ نفر دعوت شده از سوی احمدی‌نژاد بود که در صحبتی که با احمدی‌نژاد شد بسیاری از اصول‌گرایان شرط حضورشان را نبودن رحیمی در جلسه عنوان کرده بودند.

افشاگری هویت شایعه‌پراکنان
در این میان علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران معتقد است که این حرکت یکی از کارهای سبک سیاسی است که با ابتذال و بی‌اخلاقی به جای مردانگی و شفافیت در عرصه سیاسی دنبال می‌شود. وی در این‌باره گفت: با حداد‌عادل و ابوترابی‌فرد و سایر نمایندگان صحبت شد تا نامه‌ای را به دستگاه قضایی بنویسیم و بخواهیم که مسئله این فهرست ادعایی را بررسی و به مردم شفاف اعلام کنند؛ اصل ماجرا معلوم است که آقای رحیمی چنین خطایی کرده و به خاطر همین خطا نیز امثال ما با او برخورد کردیم، اما عجیب است که اسامی ما را در این لیست گذاشته‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: ما معتقدیم که دستگاه قضایی و امنیتی حتما باید به موضوع رسیدگی کند و شفاف به مردم اعلام کند که این ادعای ما که نه تنها پولی از رحیمی نگرفته‌ایم، بلکه مخالف او هم بوده‌ایم، درست است یا خیر.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: این لیست ادعایی آنقدر برای ما و دوستانمان سخیف و خنده‌آور است که نشان می‌دهد، این یک سناریوی سیاسی برای بدنام کردن بخشی از نمایندگانی است که اثبات کرده‌اند با جدیت به دنبال مبارزه با مفاسد اقتصادی و مصادیقی مثل آقای رحیمی بوده‌اند.
اصول‌گرایان معتقدند که فساد چپ و راست نمی‌شناسد و هرکجا که فساد وجود دارد باید با آن مواجهه درست و عمیق صورت گیرد و کسانی که در اردوگاه اصلاح‌طلبی و در نشریات آنها امروز مدعی امر مبارزه با مفاسد هستند ادعایشان نادرست است چراکه امروز بدنبال نفع سیاسی از این موضوع هستند ولی در مواجهه عملی و جدی با فساد کسانی که در اردوگاه اصلاح‌طلبی قرار دارند، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

سیاست روز

-چهار ساله آلاینده ها را به نصف می رسانیم
-چشم بندی دلواپسان غرب
-وظایف چمدانی بانک مرکزی
-پشت پرده انتشار یک لیست

خراسان

-مصوبه نهایی مجلس؛ یارانه در سال آینده بدون تغییر
-آمار و ارقام بانک مرکزی چه دستمزدی را تعیین می کند؟
نرخ سود بانکی در حد بی‌سابقه ای بالاست
-ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست

آرمان

-تناقض احمدی نژاد درباره زنان تفکیک در دانشگاه، حضور در استادیوم !
-پازل تازه هاشمی برای منتقدان و موافقان
-نوبخت:انرژی فعلا گران نمی شود
-شبنامه در کازیوی نمایندگان ؟

شرق

-روحانی نیاز به یک پیروزی ملموس دارد
-دروغگویی نتانیاهو به روایت موساد
-سربطری هایی که ویلچر شد
-رحیمی خودی متخلف است

ابرار

-معاون محیط زیست:عزمی از سوی مجلس برای حل بحران گرد وغبار نمی بینیم
-گزارش سازمان ملل از نسل کشی داعش در عراق
-آیا دست داعش و آنکارا در یک کاسه است !
-جن ساکی:به پیشرفت هایی در مذاکرات هسته ای دست یافته ایم

آفتاب

-آیت الله هاشمی رفسنجانی: به حامیان احمدی نژاد گفتم فردا جواب خدا را چه می دهید
-رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی: قمه زنی را آمریکا ترویج می کند
-یارانه هیچ کس قطع نمی شود
-استیضاح در وقت اضافه

آفرینش

-اعلام زمان مصاحبه دوره دکتری تخصصی پژوهش محور دانشگاه آزاد
-مهلت ثبت نام استعدادهای برتر حوزه تمدید شد
-56 قلم دارو گیاهی تحت پوشش بیمه است
-نحوه پذیرش دستیار پزشکی تغییر کرد

اسرار

یونسی:می توانیم از حصار توهم تنگ نظران خارج شویم
ریابکوف:امضای توافق نامه در مذاکرات هسته ای قطعی است
-نوبخت: بنزین گران نمی شود
-جام جهانی قطر زمستانی شد

اعتماد

-وزیر راه و شهرسازی: نمی توانیم از مردم عوارض نگیریم
-نامه 50 نفر از فعالان اجتماعی -فرهنگی و روشنفکران به روحانی
-همکاری های بیشتر ایران -آژانس کلید خورد
-جزییات تورم صفر

افکار

-منصور هادی رسما استعفایش را پس گرفت
-افشای دروغگویی های نتانیاهو علیه ایران
-منصور هادی رسما استعفایش را پس گرفت
-تورم پایه تعیین مزد 94 اعلام شد

ایران

-مخالفان دولت و اشتباه فاحش در محاسبه تورم
-معمای پرداخت وام 6500 میلیاردی در دولت قبل
-ماجرای نامه بدون امضا علیه روحانی
-شروع رویایی پرسپولیس در آسیا

جمهوری اسلامی

-وزیر جهاد کشاورزی: کمبود میوه نداریم / جنگ روانی راه انداخته اند تا در آستانه نوروز وارد کنند
-سخنگوی دولت:قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی در سال 94 افزایش نمی یابد
-تجاوز ترکیه به خاک سوریه نشان دهنده نزدیکی ترکیه به داعش است
-نماد پالایشگاه در بورس بزودی باز می شود

جوان

-سردرگمی نتانیاهو پس از اعتراف موساد به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران
-میلیاردرها تا شب انتخابات یارانه می گیرند
-پرونده « م . ه » با 12 اتهام بسیار سنگین است

حمایت

-کلاهبرداری موضوع 90 درصد پرونده های در پلیس فتا
-اجرای فاز دوم نقشه عربستان در عدن
-پرواز مرغ در مرز 9 هزار تومان

راه مردم

-مطالبات معوق زیرپای نظام بانکی را خالی می کند
-چند دارو خانه خاص چند صد هزار بیمار خاص !

رویش ملت

-امروز روز گلایه از روحانی نیست، روز همراهی با اوست
-تعلیق ساخت پتروشیمی ایران -ونزوئلا
-افشای دروغگویی های نتانیاهو علیه ایران
-اعطای تسهیلات خرید خودروی معولان

سایه

-نیروگاه 10مگاواتی جزیره ابوموسی به بهره برداری رسید
-حمایت از طرح های اشتغالزایی فارغ التحصیلان
-گرفتار بازی های رسانه ای نخواهیم شد

شهروند

-کسری 16 هزار میلیارد تومانی برای یارانه 94
-داوطلبی برای تغییر نگرش تغییر نگرش برای داوطلبی
-درخواست وزیر از مردم مرغ گران نخرید
-سرمایه اجتماعی کشور پایین است

عصر ایرانیان

-3 همکلاسی آمریکایی سردوستشان را متلاشی کردند
-دولت قیمت مواد پتروشیمی را گران کرد
-عرضه مرغ 6890 تومانی به بازارها
-مذاکرات مفید

کائنات

-واکنش فرمانده ناجا به ادعای خروج چمدانی ارز از فرودگاه ها
-خداحافظی تهرانی ها با محدوده های طرح ترافیک
-امکان حذف پردرآمدها نیست

مردم سالاری

-بنزین در 94 گران نمی شود
-وصول مالیات از فراریان مالیاتی
-بازگشت آرامش به سرخ خابی ها

دنیای اقتصاد

-نفت گمشده در بازار جهانی
-افشاگری موساد علیه نتانیاهو
-دورنمای بازار مسکن در سال آینده
-نیروهای موثر بر بازار ارز 94

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها