محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز در نشست خبری مشترک با ابراهیم جعفری همتای عراقی خود درباره نتایج مذاکرات اخیر در ژنو گفت: با حضور آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا توانستیم گفت‌وگوهای فنی را در سطح خوبی دنبال کنیم.
کد خبر: ۷۷۴۲۰۸
گفت و گوی خوب با آمریکا و پیشرفت در مذاکرات ژنو

وی همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار حکومت عراق خواهد بود.

ظریف افزود: ایران در مقابله با تروریسم کور و وحشیانه داعش ما اولین کشوری بودیم که به یاری برادران و خواهران در عراق شتافتیم و این را وظیفه همسایگی دانسته و می‌دانیم.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: معتقدیم مقابله با گروه‌هایی که علیه امنیت عراق کار می‌کنند بیش از هر چیز باید یک یک حرکت عراقی باشد و همه باید در خدمت مردم و دولت عراق باشد.

وی افزود: دولت عراق باید نقطه تمرکز این حرکت باشد و ما همواره در کنار حکومت عراق خواهیم بود.

ظریف احترام به تمامیت ارضی و عدم استفاده از زور در روابط بین‌المللی را یک اصل بنیادین و محکم در حقوق بین‌الملل خواند و گفت:‌رعایت نکردن این اصل نمی‌‌تواند برای ایجاد امنیت در منطقه راهگشا باشد از همه کشورهای منطقه می‌خواهیم با جدیت و دقت این اصل را مورد توجه قرار دهند و تخلف از این اصل می‌تواند خطرات جدی برای منطقه داشته باشد.

خبرنگاری درباره نتایج مذاکرات اخیر در ژنو سوال کرد که ظریف در این باره گفت: گفت‌وگوهایی که در سه روز گذشته در ژنو داشتیم ادامه گفت‌وگوهای ماست برای رسیدن به راه‌حل منطقی و مبتنی بر احترام متقابل در این موضوع. ایران با توجه به اهتمامی که برای رسیدن به راه‌حل سیاسی و از طریق گفت‌وگو و براساس منطق و عقل و کمک به تقویت نظام عدم اشاعه در جهان دارد پیشنهاد کرد که این بار حضور بالاترین متخصصان سیاسی در این گفت‌وگوها شکل بگیرد و با حضور آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا توانستیم گفت‌وگوهای فنی را در سطح خوبی دنبال کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: مقداری پیشرفت در موضوعات مختلف داشتیم ولی هنوز موضوعاتی است که نیاز به کار بیشتر دارد به همین خاطر هفته آینده در حاشیه اجلاس شورای حقوق بشر گفت‌وگوهایی خواهیم داشت.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها