به مناسبت میلاد پربرکت هشتمین ستاره آسمان ولایت و امامت حضرت امام رضا(ع)

اینجا مشهد بهشت ایران‌زمین

ایران زمین

خرید تضمینی گوجه‌فرنگی در استان بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی خرید گوجه‌فرنگی با قیمت تضمینی هر کیلوگرم 3000 ریال دراین استان از دیروز آغاز شد.
کد خبر: ۷۷۳۸۸۲

محمد‌تقی منوچهری افزود: در روزهای اخیر به دلیل عرضه بیش از نیاز گوجه‌فرنگی در بازار کشور، کشاورزان استان بوشهر با افت شدید قیمت و حتی مشکل نبود مشتری روبه‌رو شدند.

وی اضافه کرد: این مشکل طوری حاد شد که بسیاری از کشاورزان محصول تولیدی خود را به دلیل نداشتن خریدار رها کردند، اما با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت و دستور وزیر جهاد کشاورزی با خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی استان بوشهر این مشکل برطرف شد.

منوچهری بیان کرد: امسال بیش از 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید شد.

وی ادامه داد: تاکنون 510 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت شده و کار برداشت به دلیل کم‌بارشی و خشکسالی تا نیمه اول فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تلاش می‌کنیم مراکز خرید گوجه‌فرنگی با نرخ تضمینی در همه نقاط این استان که تولید محصول دارند، فعال شوند تا کشاورزان بتوانند گوجه خود را با کمترین هزینه و با قیمت تضمینی به مراکز خرید سازمان جهاد کشاورزی استان تحویل دهند.

امسال در ماه‌های آبان و آذر قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی به دلیل کمبود محصول در بازار کشور تا بیش از 50 هزار ریال نیز رسید، اما با همزمانی برداشت این محصول در استان‌های دیگر و اشباع شدن بازار گوجه‌فرنگی در روزهای اخیر در بازار کشور و نبود صادرات، قیمت و خریداران این محصول در استان بوشهر بشدت با افت روبه‌رو شد./ ایرنا

صدور 44هزار کارت الکترونیکی برای مرزنشینان

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: پس از اجرای طرح صدور کارت الکترونیکی مرزنشینان، اکنون بالغ بر ۴۴ هزار نفر از مردم این استان عضو تعاونی مرزنشینان هستند.

محمد پورنگ، با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان در حوزه تعاونی‌های مرزنشین و عملکرد تجاری و اقتصادی آنها در سال جاری، افزود: از مجموع این تعاونی‌ها ۴۴ هزار کارت برای خانواده‌های مرزنشین صادر شد که طبق آمار ۹۵ درصد ثبت نام‌ها منجر به اخذ صدور کارت شده است.وی افزود: از این تعداد کارت نیز ۳۹ هزار و ۷۶۱ کارت تحویل داده شده و به این ترتیب ۹۱ درصد کارت‌های صادر شده نیز تحویل خانوارهای مرزنشین شده است.پورنگ یادآور شد: کل آمار جمعیت مرزنشینان کردستان بر اساس سامانه یکپارچه مرزنشین ۱۵۴ هزار و ۹۱۳ نفر است که بالاترین این آمار را شهرستان مریوان با ۵۸ هزار و ۱۰۵ مرزنشین به خود اختصاص داده است./ مهر

newsQrCode
برچسب ها: ایران زمین
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها