رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای رسیدن به افق مطلوب گردشگری در 1404 ، باید سالانه 20 تا 25 هتل چهار و پنج ستاره که مطلوب گردشگران خارجی است را بسازیم.
کد خبر: ۷۷۲۶۰۶
جذب 20 میلیون گردشگر نیازمند 400 هتل است

مسعود سلطانی‌فر که صبح امروز در آیین اختتامیه هشتمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری کشور در محل هتل ثامن مشهد سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد:امروز از بین 1100 هتل موجود در کشور تنها 130 هتل 4 و 5 ستاره هستند که این میزان آمار پایینی است.برای دستیابی به افق 20 میلیون گردشگر خارجی در سال که برای 1404 در نظر گرفته شده است نیازمند 400 هتل از این دست هستیم که این موضوع کار بسیار سختی است و ما با همکاری بخش خصوصی داخل و خارج از کشور به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: موضوع بیمه راهنمایان گردشگری همواره مورد توجه ما بوده است و در همین راستا در برنامه‌ تدوین شده از جانب ما پیشنهاد بیمه راهنمایان گردشگری داده شده است که انشاالله با تصویب مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال 95 اجرایی خواهد شد.

سلطانی‌فر خطاب به راهنمایان گردشگری کشور گفت: فعالیت در عرصه گردشگری سخت و طاقت‌فرساست که از دست کسی جز شما برنمی‌آید و به همین دلیل ما به شما امید بسته‌ایم و روی شما حساب کرده‌ایم.

سلطا‌نی فر ادامه داد: در حال حاضر ما 4.7 میلیون گردشگر ورودی و هفت میلیون گردشگر خروجی داریم که باید با انجام برنامه‌ریزی و همکاری بخش‌های مختلف این تراز را به نفع گردشگران ورودی تغییر دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها