کنگره مشغول بررسی طرح های دولت آمریکا برای تشدید مبارزه با داعش در عراق است، در همین حال، واشنگتن بیش از چهار هزار سرباز جنگی به کویت اعزام کرده است.
کد خبر: ۷۷۰۸۰۹
چهار هزار سرباز آمریکایی به کویت اعزام شدند

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی روزنامه آمریکایی گزت ، این سربازان که از تیپ سوم پیاده نظام پایگاه جنگی فورت کارسون هستند، پیش از اعزام به محل خدمت خود در مراسم تودیعی حاضر شدند.

بر اساس این گزارش، سربازان تیپ یادشده از پایگاه فورت کارسون شهرستان ال پاسو ایالت کلرادو آمریکا به تانک و خودروهای زرهی برادلی مجهز هستند و بسیاری از سربازان این تیپ پیش از این در ماموریت هایی در عراق حاضر بوده اند.

سرهنگ گرگ سیرا فرمانده این تیپ خطاب به سربازان گفت: ما با این ماموریت ها غریبه نیستیم.

این سربازان از یک سال قبل برای ماموریت کویت آموزش دیده اند و مهارت هایی را که به دلیل بیش از یک دهه عملیات ضد شورشی در افغانستان و عراق تحلیل رفته بود، تمرین کردند. همچنین در این تمرین ها مهارت های جنگی که برای آخرین بار در حمله به عراق در سال 2003 به کار گرفته بودند یادآوری شده است. سییرا افزود ما کاملا برای این ماموریت آماده ایم.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته (21 بهمن) طرحی را به کنگره این کشور ارائه داد و خواستار اجازه کنگره برای افزایش عملیات نظامی علیه داعش شد.

ارتش آمریکا از زمان خروج نیروهایش از عراق در سال 2011، یک تیپ از نیروهای خود را در کویت نگه داشته است. این سربازان از جمله دو واحد از پایگاه نظامی فورت کارسون هستند که آموزش سربازان محلی را در سراسر خاورمیانه برعهده داشته اند. تیپ دوم پیاده نظام فورت کارسون در آخرین عملیات خود در کویت در ماموریت آموزشی با متحدان آمریکا از جمله اردن و امارات متحده عربی شرکت داشت. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها