جام جم ورزشی: درحالی که ژاپنی ها می گویند کوزو نایب رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال کشاندن کی روش به این کشور برای هدایت تیمش است ، سرمربی تیم ملی می گوید مذاکره ای با تیمی نداشته است.
کد خبر: ۷۶۹۳۴۳
کی روش با ژاپن و عربستان مذاکره می کند

تیم ملی ژاپن 7 فروردین در اویتا میزبان ازبکستان است و 11 فروردین در توکیو از ازبکستان پذیرایی خواهد کرد و فدراسیون فوتبال ژاپن اعلام کرده که سرمربی جدید تیم ملی ژاپن قطعاً پیش از این دو دیدار دوستانه معرفی خواهد شد تا طی این دو بازی روی نیمکت ژاپن بنشیند.

در همین حال سایت معتبر «نیکان اسپورتس» ژاپن گزارش داد که با وجود محرمانه بودن فعالیت کمیته فنی فدراسیون ژاپن شنیده می‌شود کارلوس کی روش در صدر گزینه‌های هدایت تیم ملی این کشور قرار گرفته است. «نیکان اسپورتس» نوشت: کمیته فنی فدراسیون فوتبال ژاپن برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فعالیت‌ها و مذاکرات خود را به صورت محرمانه پیش می‌برد اما اخبار درز کرده از این کمیته حکایت از این دارد که کارلوس کروش در صدر گزینه‌های احتمالی سرمربیگری ژاپن قرار گرفته است. نیکان اسپورتس ادامه داد: نامزد اول و اصلی کمیته فنی، چزاره پراندلی ایتالیایی بود که با پاسخ این مربی حالا کارلوس کی روش پرتغالی شانس اول هدایت ژاپن محسوب می‌شود و در عین حال هموطن کروش؛ پائولو بنتو، خوزه آنتونیو کاماچو از اسپانیا، لوچانو اسپالتی از ایتالیا، میشل لادروپ از دانمارک، دراگان استویکوویچ صرب و اسکولاری و اسوالدو د اولیویرای برزیلی دیگر نامزدهای احتمالی کمیته فنی فدراسیون ژاپن هستند.

کروش: با پدرم خوش می‌گذرانم!
کارلوس کی روش سرمربی تیم‌ملی این روزها همچنان در لیسبون است. او در آخرین تماسی که با مسئولان فدراسیون فوتبال داشته، گفته: «در لیسبون هستم و کنار پدرم خوش می‌گذرانم. به احتمال فراوان اول اسفند به ایران بازمی‌گردم تا کارم را شروع کنم.» تیم‌ملی قرار است از اواخر اسفندماه اردوی خود را برای مقدماتی جام‌جهانی‌ آغاز کند.

چرا کـی ـروش گزینه ژاپنی‌ها شد؟!
در پی اخراج خاویر آگیره سرمربی مکزیکی تیم ملی ژاپن، فدراسیون فوتبال این کشور بلافاصله فهرست نامزدهای سرمربیگری تیم ملی این کشور را منتشر کرد که نام کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان نیز در این فهرست دیده می‌شود. بنابر اعلام فدراسیون فوتبال ژاپن این گزینه‌ها از جمله کارلوس کیی روش بر اساس سه شرط اصلی انتخاب شده‌اند که عبارتند از:
1- در جی لیگ فعال نباشد
2- تجربه بازی‌های بین‌المللی داشته باشد
3- با فوتبال ژاپن آشنا باشد
این در حالی است که کارلوس کی روش هم‌اکنون به پایان قسمتی از قرارداد مشروط خود با ایران رسیده و هدایت باشگاه‌های ژاپنی در جی‌لیگ را بر عهده ندارد، از لحاظ تجربه بین‌المللی در سطح ملی سابقه حضور روی نیمکت 4 تیم ملی، 3 صعود به جام جهانی، 2 حضور در جام جهانی و سابقه حضور در تورنمنت‌هایی چون جام ملت‌های آسیا و یورو را نیز در کارنامه دارد که از این حیث یکی از برجسته‌ترین گزینه‌های ژاپنی‌ها محسوب می‌شود، ضمن اینکه کی روش به واسطه یک سال حضور در تیم ناگویا گرامپوس و فعالیت در جی‌لیگ آشنایی کاملی با فوتبال این کشور دارد. تاکنون از اسکولاری، دراگان استویکوویچ، زاکه‌رونی، اسوالدو د اولیویرا، لئوناردو و کروش به عنوان نامزدهای هدایت تیم ملی ژاپن نام برده شده که گفته می‌شود استویکوویچ و لئوناردو جدی‌ترین رقبای کروش برای گرفتن این پست هستند.

(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها