برای اینکه دستورات صوتی شما اجرا شوند تلویزیون آن‌ها را به شرکت شخص‌ثالثی ارسال می‌کند. بعلاوه تلویزیون هوشمند صدا و فرمان‌های شما را همراه با سایر جملاتی که می‌گویید ضبط می‌کند. در صورتی که از گزینهٔ تشخیص صدای تلویزیون استفاده ‌کنید فرمان‌ها و هرگونه اطلاعات صوتی (حتی اطلاعات شخصی و مکالمات روزانه) همراه با داده‌ها توسط دستگاه به شخص‌ثالث فرستاده می‌شود.»
کد خبر: ۷۶۹۰۷۲
جاسوسی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ

به گزارش جام جم کلیک: همه چیز از آنجایی شروع شد که روز پنج‌شنبه وب‌سایت Redditor بخشی از متن مربوط به بخش حفظ حریم خصوصی تلویزیون هوشمند سامسونگ را که سامسونگ در واقع به اطلاع مشتریان خود رسانده، به متخصصین و وب‌سایت‌هایی که به بحث دربارهٔ تلویزیون هوشمند می‌پردازند، ارسال کرد.

پاراگراف بحث‌برانگیز در این متن این است:

«می‌توانید تلویزیون هوشمندتان را کنترل کنید و با استفاده از دستورات صوتی از بسیاری ویژگی‌های آن استفاده کنید. گزینهٔ تشخیص صدا را فعال کنید و با دستورات صوتی با تلویزیون در ارتباط باشید. برای اینکه دستورات صوتی شما اجرا شوند تلویزیون آن‌ها را به شرکت شخص‌ثالثی ارسال کرده و آن شرکت دستور شما را به زبان دیتای الکتریکی ترجمه و به تلویزیون ابلاغ می‌کند. بعلاوه تلویزیون هوشمند صدا و فرمان‌های شما را همراه با سایر جملاتی که می‌گویید ضبط می‌کند. لطفا مراقب باشید، در صورتی که از گزینهٔ تشخیص صدای تلویزیون استفاده ‌کنید فرمان‌ها و هرگونه اطلاعات صوتی (حتی اطلاعات شخصی و مکالمات روزانه) همراه با داده‌ها توسط دستگاه به شخص‌ثالث فرستاده می‌شود.»

متن انگلیسی مربوط به بخش آخر ترجمه فوق:

Please be aware that if your spoken words include personal or other sensitive information, that information will be among the data captured and transmitted to a third party through your use of Voice Recognition.

ساده‌ترین برداشت از این متن این است که اگر از گزینهٔ تشخیص صدای تلویزیون استفاده ‌کنید شما یک جاسوس در خانه‌تان دارید که در تمام مدتی که تلویزیون شما در خانه روشن است صحبت‌های شما را به امید شنیدن یک فرمان صوتی ضبط کرده و گفته‌های شما را به شکل پیامی متنی به شرکت ثالث ارسال می‌کند.

ایدهٔ Smart TV Big Brother که به وب‌سایت‌ها ارسال شد سامسونگ را به جاسوسی کاربران و فروش اطلاعات آن‌ها برای منافع شخصی متهم می‌کند. بیانیهٔ مربوط به بخش حفظ قوانین حریم خصوصی سامسونگ بعنوان نخستین مدرک این ایده در نظر گرفته شده است.

سایت TechCrunch نیز به این نکته اشاره کرده که فعالان EFF نیز در توییتر به مقایسهٔ حفظ قوانین حریم خصوصی شرکت سامسونگ با متن کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول پرداخته‌اند.

اما سامسونگ در دفاع از این اتهام تازه به سایت Daily Beast گفته است:

ما در تمامی تلویزیون‌های هوشمند خود داده‌ها را در طول مسیر رمزگذاری می‌کنیم تا اطلاعات کاربران به دست افراد غیرمجاز نیفتد بعلاوه مشتری‌ها می‌توانند وای‌فای تلویزیون را خاموش کنند.

در همین حال وب‌سایت Tom’s Guide نیز به این مساله اشاره کرده که سامسونگ تنها شرکتی نیست که این‌کار را انجام می‌دهد. شرکت ال‌جی نیز در سال ۲۰۱۳ وضعیتی مشابه داشت.

سامسونگ در خصوص شرکت واسطه به صراحت بیان می‌کند که:

«هنگامی که ویدیو یا محتوای فراهم شده از جانب شخص ثالث را تماشا می‌کنید، آن شرکت واسطه می‌تواند اطلاعات تلویزیون هوشمند شما، کارهای درخواستی و استفادهٔ شما از اپلیکیشن‌ها یا خدمات را دریافت و یا جمع‌آوری کند. شرکت سامسونگ هیچگونه مسئولیتی در حفظ حریم خصوصی و مسائل امنیتی شرکت واسطه ندارد.»

متاسفانه تمامی این‌ها شواهدی هستند دال بر اینکه اگر دستگاه هوشمند شما به اینترنت متصل باشد احتمالا ۲۴ ساعته مشغول جمع‌آوری اطلاعات شما است. پس لطفا مراقب صحبت‌هایتان باشید.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها