آنچه هر راننده‌ای برای رانندگی ایمن باید بداند

کدام «زنان راننده» بیشتر تصادف می‌کنند؟

رئیس سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی خبر داد:

حوادث ترافیکی، اصلی‌ترین دلیل مرگ و میر در سنین مولد

جام جم سرا: رئیس سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی، از حوادث ترافیکی به عنوان اصلیترین علت مرگ و میر در سنین مولد و دومین عامل از دست دادن سال‌های عمر در همه سنین در کشور نام برد.
کد خبر: ۷۶۸۴۵۹
حوادث ترافیکی، اصلی‌ترین دلیل مرگ و میر در سنین مولد

دکتر کامران باقری لنکرانی ضمن بیان این‌که پنجمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی، چالش‌ها و راهکارهای پیشرو با محوریت عابرین پیاده طی روزهای ۶ و ۷ اسفند ماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود، گفت: حوادث ترافیکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در کشور ما محسوب می‌شود به نحوی که اصلیترین علت مرگ و میر در سنین مولد و دومین عامل از دست دادن سال‌های عمر در همه سنین حوادث ترافیکی است.

لنکرانی ادامه داد: خوشبختانه در سالهای اخیر با اقدامات موثر همه دستگاه‌های ذیربط به خصوص نیروی انتظامی قدم‌های بلندی در کاهش این حوادث برداشته شده است اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و پیمودن این فاصله بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی امکان ندارد.

وی گفت: در سال ۲۰۱۰، حوادث ترافیکی عامل ۷/۸۳ درصد کل مرگ‌ها و ۷/۳ درصد از کل بار بیماری‌ها و در رتبه سوم بار بیماری‌ها در کشور قرار گرفته است.

لنکرانی افزود: حدود نیمی از مرگ و می‌ر‌ها در گروه‌های آسیب پذیر در جاده‌ها رخ می‌دهد که شامل عابرین پیاده، دوچرخه سواران و موتور سواران می‌باشد و ایران نیز از جمله کشورهایی است که بیشترین مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در عابرین پیاده با ۲۸ درصد کل مرگ‌ها رخ می‌دهد.

به گفته وی، سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ را دهه کنش و اقدام برای ارتقاء ایمنی جاده‌ای با هدف تثبیت و سپس کاهش تلفات جاده‌ای اعلام کرده است.

رئیس سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی در ادامه محورهای برگزاری این سمینار را رویکرد سلامت محور در ایمنی عابران پیاده، طراحی شهری ایمن برای عابران پیاده (ایمن سازی حاشیه مدارس، بیمارستان‌ها و سایر اماکن عمومی)، مداخلات موثر بر ایمنی عابر پیاده، سوانح برون شهری عابران پیاده، عابران پیاده پر خطر (کودکان، سالمندان و معلولان)، نقش قانون در ایمنی عابرین پیاده و اقدامات درمانی در خصوص عابرین پیاده عنوان کرد (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها