وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهد که مشاغل در بخش خدماتی به سمت زنانه شدن پیش می‌روند، گفت: حقوق زنان در محیط‌های کار رعایت نمی‌شود و آنها با دستمزد و حقوق کم و پایین استخدام می‌شوند که باید با این امر مقابله کنیم.
کد خبر: ۷۶۸۲۶۱
مقابله با دستمزدهای پایین زنان

علی ربیعی در حاشیه امضای یادداشت تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت یازدهم در گسترش هم‌افزایی میان دستگاه‌ها تاکید داریم، اظهار کرد: نمونه موفق هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، تعامل با وزارت بهداشت بود که دستاوردهای خوبی را در حوزه سلامت رقم زد.

وی افزود: اکنون برای توسعه مشاغل زنان روستایی اقداماتی را در دست داریم و به عنوان مثال حدود 100 میلیارد تومان برای امر قالیبافی و صنایع دستی در روستاها اختصاص دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز مبانی انقلابی ما این پتانسیل را دارد تا بتوان با کمک آن مشکلات زنان را کم کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه بزرگترین عرصه اجتماعی و سیاسی در دنیا جنگ‌ها هستند، گفت: حضور زنان ایرانی در جنگ تحمیلی چشمگیر بود و در هیچ کجای دنیا زنان چنین حضوری در جنگ نداشتند.

وی ادامه داد: توانمندسازی زنان در فرآیند توسعه کشور در برنامه ششم توسعه مدنظر است و مباحثی را درخصوص آن دنبال می‌کنیم. یکی از بندهای این تفاهم‌نامه به افزایش تعاونی‌های زنان در شهرهای کوچک و روستایی تاکید دارد. در این راستا از منابع بانک توسعه تعاون استفاده می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زنان در مناطق محروم و مرزی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای وارد آموزش زنان در مناطق محروم خواهد شد.

ربیعی با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهد که مشاغل در بخش خدماتی به سمت زنانه شدن پیش می‌روند، گفت: حقوق زنان در محیط‌های کار رعایت نمی‌شود و آنها با دستمزد و حقوق کم و پایین استخدام می‌شوند که باید با این امر مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: باید حمایت‌های دولتی از زنان گسترش یابد. اکنون مراکز مشاوره برای زنان را در محیط‌های صنعتی طراحی کردیم و خطوط مشاوره‌ای تلفنی ما کار خود را آغاز کردند. در زمینه کاهش آسیب‌های طلاق نیز با وزارت ورزش و جوانان وارد مذاکراتی شدیم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها