وزیر ارتباطات در نشست با نخبگان ICT استان کرمان گفت: ۲۰ درصد تعرفه ADSL را کاهش داده‌ایم و اینترنت موبایل را نیز یک دهم کرده‌ایم اما بسته‌هایی که اپراتورها ارائه می‌کنند به مراتب از این کمتر است. محمود واعظی در نشست با نخبگان و فعالان حوزه ICT استان کرمان اظهار کرد: هرچه دیرتر به استقبال پیشرفت های تکنولوژی در دنیا برویم، خودمان ضرر می کنیم.
کد خبر: ۷۶۷۹۳۸
درآمد حوزه آی سی تی ۲۰ هزار میلیارد تومان است

به گزارش جام جم کلیک: محمود واعظی در نشست با نخبگان و فعالان حوزه ICT استان کرمان اظهار کرد: هرچه دیرتر به استقبال پیشرفت های تکنولوژی در دنیا برویم، خودمان ضرر می کنیم.

اجرای 12 هزار کیلومتر فیبرنوری در سراسر کشور

وی افزود: این دولت به هیچ عنوان بنای تصدی گری در عرصه آی سی تی را ندارد به جز در سرمایه گذاری های دیربازده که بخش خصوصی نمی تواند وارد شود به عنوان مثال سال آینده 12 هزار کیلومتر فیبرنوری در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد.

واعظی تصریح کرد: بحث دیگر پروژه هایی است که از نظر امنیتی باید دست حاکمیت باشد و به جز این دو مورد کل دسترسی به بخش خصوص واگذار شده است.

وی بیان کرد: در یک و نیم سال گذشته بیشترین تعامل و جلسات را با بخش خصوصی داشته ایم و تصمیم گرفته ایم هر چه وزارتخانه سرمایه گذاری کند، تا چهار برابر زمینه فراهم شود که بخش خصوصی حضور پیدا کند.

وزیر ارتباطات گفت: اگر ایران یک درصد جمعیت دنیا را داشته باشد و درآمد کنونی یک درصد آن باشد، باید در ایران 60 هزار میلیارد تومان در عرصه آی سی تی کسب درآمد باشد.

واعظی تصریح کرد: انتظارات بخش خصوصی از دولت خیلی زیاد است و هنوز بخش خصوصی حرفه ای که روی پای خود بایستد، وجود ندارد. این بخش انتظار دارد کاملا آزاد باشد و از سوی دیگر می بینیم به گونه ای متکی به دولت است.

وی خطاب به بخش خصوصی گفت: باید بخش خصوصی در حوزه آی سی تی در استان‌ها و مناطق مختلف با هم جمع و یک شرکت مخابرات شوند، تا زمانی که فکر می کنید مخابرات شرکت دولتی است و باید به شما سرویس بدهد، هیچ وقت وضعتان تغییر نمی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در یک سال و نیم قبل تلاش های زیادی برای رفع مشکلات شرکت های فعال کرده ایم و هدف ما این است که شما را از اینکه هرکدام در گوشه ای از کشور با اختیار کم کار سالم می کنید، دو یا سه شرکت قدر در کنار شرکت مخابرات درست شود تا شرکت های کوچک اختیار داشته باشند به هرکدام از این شرکت ها بپیوندند.

وی افزود: با کسانی که مجوز را از ما دریافت کرده اما کار قاچاق می کنند، به شدت برخورد می کنیم.

واعظی تصریح کرد: باید شرکت های کوچک استان ها با استفاده از امکانات استان جمع شده و با اخذ مجوز استان را آباد کنند و فضای کار بسیار زیاد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث پارک علم و فناوری، تصریح کرد: استان کرمان مجوز منطقه ویژه اقتصادی دارد و باید ببینیم چگونه می توانیم بخش آی سی تی را در این منطقه تعریف کنیم و آمادگی داریم در این زمینه همکاری کنیم، باید اقدامات دو طرفه باشد تا به نتیجه برسد.

وی افزود: سیاست دولت سیاست اشتغال زایی در مناطق مختلف به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک است و استان کرمان توانایی خوبی در جنبش نرم افزاری دارد و ما حمایت و تشویق می کنیم و استان ها با توجه به اینکه علاقه بیشتری دارند، کارها با سرعت بیشتری انجام می شود و ما در وزارتخانه به شرکت های دانش بنیان کمک مالی می کنیم تا فعال شوند.

واعظی اظهار کرد: شبکه مترواترنت باید در اختیار همه باشد و در غیر این صورت اینگونه است که به انحصار اضافه می کنیم و باید مکانیزمی برای استفاده همه برنامه ریزی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مسوولیت آنچه که مربوط به افزایش پهنای باند، زیرساخت ها و انتقال بین استانی است را به عهده گرفته ایم. سال گذشته 3 میلیون کاربر "ADSL" در کشور بود که در یک سال به بیش از 8 میلیون مشترک رسیده است و اینها نیازمند فراهم کردن زیرساختهاست که انجام می دهیم.

واعظی بیان کرد: آنچه که مربوط به دسترسی شهرهاست مربوط به خود استان است و ما زیرساخت را فراهم می کنیم.

وی اظهار کرد: 20 درصد تعرفه ای دی اس ال را کاهش داده ایم و اینترنت موبایل را نیز یک دهم کرده‌ایم که اپراتورها ارائه می دهند، از پنج ریال به نیم ریال رسیده اما بسته هایی که ارائه می کنند به مراتب از این کمتر است.

منبع: نسیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها