30 شناور و 2 بالگرد در حال جستجو برای یافتن سر‌نشینان هواپیما

بخش‌هایی از هواپیمای حامل توریست عربستانی پیدا شد + عکس

همزمان با گذشت پنج روز از سقوط هواپیمای تفریحی در حوالی رامسر، جستجوها برای یافتن خلبان و سرنشین تبعه عربستان هواپیما بی‌نتیجه مانده و امدادگران با کمک دستگاه‌های فیلمبرداری از زیر آب جستجو را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۷۶۷۹۳۷
بخش‌هایی از هواپیمای حامل توریست عربستانی پیدا شد + عکس

به گزارش جام جم،دوشنبه هفته گذشته زوج عربستانی که برای ماه عسل وارد شهرستان رامسر استان مازندران شده بودند در هتلی در این شهر اسکان یافتند.

داماد 30 ساله به نام حبیب بن شعیب بن محمد خبیت با اجاره کردن یک فروند هواپیمای تک‌موتوره آموزشی ـ تفریحی که یک خلبان 60 ساله ایرانی به نام علیرضا آن را هدایت می‌کرد، به فرودگاه رامسر رفت و ساعت 12 ظهر سوار آن شد. هواپیما 30 تا 35 دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه از صفحه رادار برج مراقبت فرودگاه حذف شد.

با گزارش این حادثه به امدادگران جمعیت هلال‌احمر، ستاد بحرانی در این زمینه در استان‌های مازندران و گیلان تشکیل شد و گروه‌های عملیاتی در دو حوزه آبی در دریا و دیگری حوزه خشکی در جنگل و کوهستان جستجو برای یافتن آنها و اثری از هواپیما را آغاز کردند.

در ادامه جستجوها و با گذشت هفت ساعت از وقوع حادثه، یکی از ماهیگیران منطقه لس‌تو تنکابن چرخ هواپیما را پیدا کرد و به این ترتیب روند جستجو در حوزه آبی متمرکز شد تا این‌که روز چهارشنبه در سومین روز جستجو، امدادگران توانستند بخشی از صندلی، کاپشن خلبان و دو کارت بانکی آنها را در 13 کیلومتری فرودگاه رامسر پیدا کنند و این در حالی بود که هنوز اثری از سرنوشت خلبان و مسافر عرب‌زبان وی در دست نبود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در این باره به ایرنا گفت: خلبان شصت ساله ایرانی، سال‌ها در این زمینه فعال بوده و هفت سال افتخار حضور در دفاع مقدس و سابقه پروازهای نظامی هم داشته و تبعه سی ساله عربستانی شیعه و برای ماه‌عسل و زیارت مشهد مقدس، قم و بازدید از اماکن و مناطق گردشگری وارد ایران شده بود. اکنون جستجو از طریق فیلمبرداری دستگاه سونار (فیلمبرداری زیرآب) شروع شده است.

رستم زرودی افزود: از زمان وقوع این حادثه که علت اصلی آن مه غلیظ بود، با استفاده از تمام ظرفیت‌ها اعم از دریابانی، آبزی‌پروری، هلال‌احمر، صیادان بومی، بنادر و دریانوردی و همراهی امکانات شهرستانی عملیات سطحی در مساحت 16 کیلومتر از آب‌های ساحلی انجام، اما هنوز اجساد این دو سرنشین پیدا نشده است.

وی یادآور شد: با پیدا شدن چرخ‌های هواپیما، کاپشن خلبان و مدارک شناسایی او، دیروز نیز قسمتی از بدنه هواپیما، شامل بال هواپیما و روکش بدنه در محدوده ساحلی حدفاصل چالکرود و شیرود پیدا شده است. اکنون 30 شناور، دو بالگرد و بیش از 200 نفر در عملیات جستجوی سرنشینان هواپیمای تک‌موتوره رامسر شرکت دارند.

این در حالی است که همه کارشناسانی که حادثه را بررسی کردند، بر این باورند که خلبان در حالت آرامش هواپیما را هدایت می‌کرد و به دلیل شدت مه‌‌آلودگی دریا که به کاهش دید او منجر شده است، احساس کرده به باند فرودگاه نزدیک می‌شود؛ البته گزارش‌های دیگری نیز به ما رسیده که غیرعلمی است و ما هیچ‌کدام از آنها را تائید نمی‌کنیم.

این در حالی است که کاردار عربستان و همسر سرنشین عربستانی در فرودگاه رامسر حضور یافتند و از نزدیک محل حادثه را بازدید کردند و در جریان روند تحقیقات و جستجو‌های گروه‌های عملیاتی قرار گرفتند.

همسر مرد عربستانی نیز از زمانی که هواپیمای کوچک سقوط کرده است همچنان در باند فرودگاه رامسر نشسته و قرآن می‌خواند تا شاید شوهر 30 ساله‌اش که کارمند شهرداری است، زنده پیدا شود.

خانواده عروس عربستانی نیز در حال عزیمت به رامسر هستند تا به وی ملحق شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها