با اعلام نگرانی ظریف از نمادهای اسلام هراسی؛

نامه رهبر انقلاب به دبیرکل سازمان ملل ارائه شد

یک مقام بلند پایه وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در کیف، اعلام کرد وزرای امور خارجه آمریکا و ایران روز شنبه در مونیخ درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو خواهند کرد.
کد خبر: ۷۶۷۶۲۹
دیدار ظریف و کری، شنبه در مونیخ

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از کی یف، این دیدار در حالی در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیتی مونیخ برگزار می شود که مجلس ایران روز سه شنبه بررسی یک طرح فوری را تصویب کرد که دولت را ملزم می کند در صورت اعمال تحریم های جدید همه فعالیتهای هسته ای را از سر بگیرد.

پیشتر سیدعباس عراقچی گفته بود: هنوز تصمیمی برای دور بعدی مذاکرات بطور مشخص گرفته نشده، اما حضور وزرای امور خارجه کشورهای 1+5 یا اکثر آنها در مونیخ ، فرصت خوبی است تا دیدارهای دوجانبه‌ای در سطح وزرا انجام شود.

هیئت مذاکره کننده ایران پنج شنبه گذشته در استانبول ترکیه در سطح معاونان و کارشناسان با نمایندگان آلمان، فرانسه و انگلیس درباره موضوع هسته ای گفتگو کردند.

ایران و 1+5 (چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان) می خواهند مذاکرات درباره پرونده هسته ای ایران تا اول ژوئیه به نتیجه برسد.

آنها برای رسیدن به توافق سیاسی قبل از بررسی جزئیات توافق جامع تا آخر مارس فرصت دارند.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در حالی از 28 دی (18 ژانویه) در ژنو سوئیس آغاز شد که براساس توافق موقتی که پارسال در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین طی یکسال، یعنی تا سوم آذر 93 (24 نوامبر 2014)، به توافق نهایی دست یابند.

ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، 9 تیر 94 برابر با 30 ژوئن 2015 تعیین شده است.

کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی متهم می کنند، تهران این اتهام را همواره رد کرده است و بر حق خود برای برخورداری از چرخه کامل هسته ای تاکید دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها