وزیر اطلاعات در جمع کارکنان صنایع الکترونیک وزارت دفاع:

درایت و هوشمندی رهبر انقلاب توطئه دشمنان را نقش بر آب کرد

وزیر امور خارجه عمان که کشورش میزبان مذاکرات ایران و آمریکا نیز بوده، می‌گوید همه نشانه‌ها از نزدیک بودن توافق هسته‌ای میان ایران و «1+5» حکایت می‌کند.
کد خبر: ۷۶۶۷۲۹
توافق هسته‌ای امضا می شود

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان، توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به «1+5» را نزدیک دانست و گفت که این توافق در مارس (فروردین) یا نهایتا ژوئن (خرداد- تیر) به دست خواهد آمد.

بن علوی در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» این مطلب را بیان کرد و گفت: «توافق در راه است. چرا که به نفع همه است». چنین توافقی از وقوع بسیاری از بحران‌ها در آینده پیشگیری می‌کند.

وزیر امور خارجه عمان که کشورش نوامبر (آبان) گذشته میزبان مذاکرات دو جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا بود، توافق هسته‌ای را «دیواری محکم بین ثبات و بحران» در منطقه توصیف کرد.

بن علوی در ادامه گفت که هر یک از طرفین مذاکره، به راه جایگزین نمی‌اندیشد و همه «به سوی امضای توافق حرکت می‌کنند». او درخواست‌ها برای گفت‌وگوهای دوجانبه آمریکا-ایران به دور از مجموعه بین‌المللی رد کرد و گفت: «مسئله بحران، مسئله طرف‌های مختلف نیست. نگرانی‌های بین‌المللی است و آمریکا بیش از همه نگران است» اما توافق به حمایت سازمان ملل و قدرت‌های بزرگ نیاز دارد.

این وزیر عمانی که به دلیل جایگاه کشورش در رایزنی‌های محرمانه منطقه‌ای از اطلاعات مهمی برخوردار است، توافق هسته‌ای را در راستای صلح ارزیابی کرد و گفت: «ما می‌خواهیم که منطقه (خاورمیانه) و دیگر مناطق در صلح باشد. در دو یا چهار دهه اخیر شاهد جنگ‌های متعددی بوده‌ایم، جنگ پشت جنگ. این مسئله باید به پایان برسد.» (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها