تنها ضعف ما نداشتن کرسی در هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیاست

کفاشیان: به AFC تاکید می‌کنم میزبانی جام ملت‌ها را می‌خواهیم

جام جم ورزشی: رییس فدراسیون فوتبال ایران معتقد است دولت باید به فدراسیون فوتبال کمک مالی کند. او همچنین می‌گوید هزینه این فدراسیون در سال حدود 25 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۷۶۶۲۴۵
کفاشیان: کی‌روش گفت قراردادم را فسخ کنید

علی کفاشیان درباره جلسه خود و کارلوس کی‌روش پس از جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: ما در این جلسه برنامه آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های 2018 را درخواست کردیم. اگر برنامه‌ریزی و امکانات ما را با کشورهایی که امسال در جام ملت‌های آسیا حضور داشتند مقایسه کنید، تمام کشورهایی که در جام ملت‌های آسیا حضور داشتند همگی از آمادگی کامل برخوردار بودند. همه تمام تلاش‌شان را کردند تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرند. در نظر بگیرید سطح فوتبال آسیا پیشرفت کرده و کشورها سرمایه‌گذاری‌های کلانی را انجام داده‌اند.

وی افزود: زمانی که حدود 6 ماه قبل با کی‌روش قراردادمان را تمدید کردیم، ایشان موظف هستند به موجب این قرارداد تا جام جهانی 2018 تیم ملی فوتبال ایران را هدایت کنند اما بعد از جام ملت‌های آسیا به شدت از امکانات موجود فوتبال ایران ابراز نگرانی می‌کنند. واقعیت این است که امکانات و شرایط موجود فوتبال ایران در مقایسه با سایر کشورهای آسیا کم است و ما نتوانستیم انتظارات کی‌روش را برآورده کنیم. ایشان هم به ما گفتند اگر قرار باشد شرایط این گونه باشد من نمی‌توانم با شما ادامه همکاری دهم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کی‌روش به مرخصی یک ماهه رفته و پس از پایان مرخصی برمی‌گردد و کارش را با تیم ملی ادامه می‌دهد. ما قرار است در فروردین ماه یک اردوی چند روزه را در تهران برگزار کنیم و سپس به سوئد برویم تا در آنجا با تیم ملی شیلی و همین طور تیم ملی سوئد دیدارهای دوستانه‌ای را برگزار کنیم. در حال حاضر تمام نگرانی آقای کی‌روش این است که فدراسیون فوتبال توانایی مهیا کردن امکانات مورد نیاز او را ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که کی‌روش اعلام کرده توافقی با فدراسیون فوتبال قراردادش را فسخ کند گفت: بله. کی‌روش چنین موضوعی را از ما درخواست کرد. او به ما گفت اگر امکانات مورد نیاز را برای من فراهم نکنید، نمی‌توانم با شما همکاری کنم.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در کشورهایی که فوتبال پیشرفت کرده است، دولت‌ها به فدراسیون فوتبال‌شان کمک می‌کنند. در حال حاضر فدراسیون فوتبال ایران دچار بحران مالی شدیدی شده است. اسپانسری که با سازمان لیگ قرارداد بسته هنوز به تعهدات خود عمل نکرده و حق پخش نیز پرداخت نشده است. فدراسیون فوتبال نیز از این گونه مشکلات دارد. کی روش آدم باهوشی است و وقتی این گونه مسائل را می‌بیند، متوجه می‌شود که آینده روشنی در انتظار فوتبال ایران نیست. دولت‌ها وقتی می بینند مردم‌شان فوتبال را دوست دارند، در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در ایران چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. ما در حال حاضر بودجه خیلی معمولی را می‌خواهیم تا بتوانیم امورات خود را بگذرانیم. اگر به جام جهانی نزدیک شویم شرایط‌مان بهتر می‌شود زیرا از فیفا و AFC نیز به ما کمک می‌شود. متاسفانه درآمدهایی که در حال حاضر داریم کفاف هزینه‌های تیم ملی و امکاناتی که کی‌روش نیاز دارد را نمی‌دهد. من معتقدم این حق فوتبال ایران است که دولت و مسئولان کشور یک بودجه کافی را به فوتبال ایران اختصاص دهند.

کفاشیان در ادامه به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و گفت: درست است که در این مسابقه‌ها در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدیم اما واقعیت این است که مردم از بازی تیم ملی رضایت داشتند. مردم ما فوتبال را می‌شناسند و همه چیز را می بینند.

او در پاسخ به این سوال که بودجه‌ای که شما نیاز دارید، دقیقا چقدر است گفت: در طول سال ما درآمدهایی داریم و پول‌هایی هم از طریق فیفا و AFC به حساب‌مان واریز می‌شود اما در نظر بگیرید در سال حدود 8 تا 10 میلیارد تومان هزینه کادر فنی تیم ملی است. 10 تا 15 میلیارد تومان هم هزینه‌های تیم ملی و فدراسیون فوتبال است. ما باید این پول را در زیرساخت‌ها هم هزینه کنیم. به طور مثال مدت‌هاست قصد داریم چمن کمپ تیم ملی را ترمیم کنیم اما نتوانسته‌ایم. این گونه رفتارهایی که می‌گویند فدراسیون فوتبال باید فقط روی پای خودش بایستد نشان می‌دهد که قرار است هیچ گونه حمایت مالی از فدراسیون انجام نشود.

کفاشیان در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید با این هزینه که در سال حدود 25 میلیارد تومان می‌شود موفقیت ما فقط صعود به جام جهانی خواهد بود گفت: خیلی از کشورها بیش از این برای فوتبال‌شان هزینه می‌کنند. در ژاپن 10 برابر ایران در فوتبال هزینه می‌کنند. کره جنوبی هم همین طور. کشورهای عربی هم چند برابر ما در فوتبال‌شان هزینه می‌کنند. شما فکر می‌کنید مردم ما دوست ندارند یک فوتبال زیبا تماشا کنند. ما باید در همه ابعاد فوتبال سرمایه‌گذاری کنیم. البته این را هم در نظر بگیرید ما در سال اول نیازمند کمک دولت هستیم اما در سال‌های بعد که به جام جهانی نزدیک می‌شویم AFC و فیفا به ما کمک می‌کنند. ما باید در حال حاضر تمام سعی و تلاش خودمان را انجام دهیم تا بهترین باشیم. به طور مثال می‌بینید که صداوسیما هزینه‌های کلانی را انجام می‌دهد تا حق پخش بازی‌های خارجی را خریداری کرده و برای مردم پخش کند. به همین دلیل من معتقدم سرمایه‌گذاری در فوتبال هیچ زمانی نباید متوقف شود.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌های خود به عملکرد کمیته فنی فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: تا به حال چندین جلسه بعد از جام ملت‌های آسیا برگزار کردیم تا عملکرد تیم ملی در جام ملت‌ها را بررسی کنیم. البته این موضوع فقط مختص تیم ملی نیست و ما برای همه تیم‌های ملی چنین جلساتی را برگزار می‌کنیم. در حال حاضر هم برنامه‌ای که کادر فنی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2018 به ما داده است را در این کمیته بررسی می‌کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی امید در اردوی ترکیه می‌تواند با تیم‌های ملی کشورهای دیگر بازی دوستانه برگزار کند اما این موضوع برای تیم ملی بزرگسالان اتفاق نمی‌افتد گفت: بحث تیم ملی خیلی حساس است. وقتی تیم ملی بازی دوستانه برگزار می‌کند کشورهای دیگر این موضوع را انعکاس می‌دهند. زمانی که تیم ملی امید قصد داشت به ترکیه برود طوری برنامه‌ریزی شد که زمانی به ترکیه بروند که تیم‌های ملی دیگر هم آنجا باشند و به همین دلیل بازی‌های دوستانه هماهنگ شد تا انجام شود. این را هم در نظر بگیرید ما تیم ملی شیلی و سوئد را از چند روز قبل برای فروردین‌ماه هماهنگ کردیم تا بازی دوستانه برگزار کنند. تیم‌های ملی هر کشوری در هر زمانی نمی‌توانند بازی دوستانه برگزار کنند.

کفاشیان در پایان درباره زمان بازگشت کی‌روش به ایران هم گفت: کی‌روش 25 تا 30 روز دیگر به ایران برمی‌گردد و کارش را با تیم ملی ادامه می‌دهد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها