سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران:

تنبیه بدنی به هر شکل و عنوانی ممنوع است

خداوند به موتورهای جستجوگر خیر دهد، کافی است چند کلمه را وارد کنید تا همین طور صفحات مختلف بیاید و دلیل و مدرک برایتان جور کند، مثلا کافی است کلمات تنبیه بدنی و معلم، خبرنگار و قلم به مزد یا مثلا ورزشکار و غیراخلاقی را کنار هم جستجو کنید.
کد خبر: ۷۶۴۴۱۴
کدام حرفه مقدس است؟

اگر خودتان هم وقت ندارید، برایتان توضیح می‌دهم که نتیجه این جستجو چه خواهد بود، در فضای مجازی و خصوصا صفحات رسانه‌های رسمی کشور مطالب زیادی که این کلمات را به هم پیوند دهد، پیدا خواهید کرد.

اصلا بیایید راه دور هم نرویم، همین چند وقت پیش در اغلب روزنامه‌ها در مورد تنبیه‌ بدنی دانش‌ آموزان افغان از سوی معلمی مفصل نوشته شد، بارها از بی‌اخلاقی ورزشکاران و هنرپیشه‌ها نه با ایما و اشاره و نام‌های اختصاری که با اسم و فامیل نوشته شده و کم نیستند مطالبی که خبرنگاران را بابت انتشار خبرهایی مورد انتقاد قرار داده و حتی عناوین ناپسندی به آنها نسبت داده شده است.

با این حال کسی از همین صنوف نیامده اعتراض کند که چرا در مورد تنبیه دانش‌آموزان نوشته‌اید یا خبرنگاری نیامده گریبان بدرد که ما از پاکان دنیا هستیم و هیچ ورزشکاری به‌دلیل تائید بی‌اخلاقی در برخی از همکارانش بیانیه صادر کند.

اما در مورد پزشکان موضوع متفاوت است، حالا که حتی وزارت بهداشت برای کوتاه کردن دست برخی پزشکان در گرفتن زیرمیزی اقدامات رسمی و قانونی انجام داده یا در مورد بی‌اخلاقی برخی پزشکان صحبت‌های فراوان شده، داد پزشکان درآمده که این کارها تضعیف پزشکان است و این حرفه مورد خدشه قرار گرفته است.

هر بار که اخباری از این دست منتشر می‌شود، اعتراض پزشکان بالا می‌گیرد، با وجود این دیروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که شرکت‌های دارویی برای تجویز دارو به پزشکان، نمونه تبلیغاتی (اشانتیون) می‌دهند.

کاری که نمونه‌اش در حوزه خدمات پاراکلینیکی هم انجام می‌شده و برخی از پزشکان قراردادهایی با این مراکز برای ارجاع بیمار داشتند.

اما خبر دیگری هم دیروز منتشر شد که قابل تامل است. دبیرکل خانه پرستار از درگیری فیزیکی و حمله رزیدنت مرد به پرستار زن شیفت شب در یک بیمارستان خبر داد.

از جزئیات این اخبار که بگذریم، با احترام به همه پزشکانی که از جان برای بیماران می‌گذرند و احترام به این شغل، فقط یادمان باشد هیچ کس بنا بر حرفه و کاری حتی مقدس، مقدس و پاک از اشتباه نمی‌شود، مثل همه شغل‌ها، مثل ما خبرنگاران.

مستوره برادران‌نصیری - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها